با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

صعود گروه کوهنوردی سپندارمذ شهرستان نور به قله دماوند

سرپرست گروه کوهنوردی سپندارمذ شهرستان نور از صعود تیم ۴ نفره گروه کوهنوردی سپندارمذ به قله ۵ هزار و ۶۷۱ متری دماوند (شمال شرقی ، نان دل) به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی خبر داد.

منتشر شده

در

قاسم محمدی‌فرد اظهار کرد: به‌ مناسبت روز ورود آزادگان گروه کوهنوردی سپندارمذ به تعداد ۴ نفر از کوهنوردان منتخب این گروه جهت صعود به قله دماوند، از روستای ناندل ضلع شمال شرقی به قله ۵ هزار و ۶۷۱ متری دماوند صعود کردند.

وی افزود: این گروه پس از حرکت از شهرستان نور و رسیدن به روستای ناندل، پس از کمی استراحت حرکت خود را به سمت گردنه سر به ارتفاع ۳ هزار متر آغاز کرد.

سرپرست گروه کوهنوردی سپندارمذ اضافه کرد: این گروه سپس از گردنه سر به سمت پناهگاه تخت فریدون حرکت خود را ادامه داد و پس از ۵ ساعت کوله‌کشی در یک هوای آفتابی و و پر باد با خستگی فراوان به دشت فریدون و سپس تخت فریدون رسیدند.

محمدی فرد ادامه داد : گروه کوهنوردی سپندارمذ در ادامه صعود حرکت خود را از تخت فریدون به سمت قله دماوند آغاز کردند، و در یک هوای سرد و نسبتا طوفانی بعد از ۵ ساعت کوهنوردی در ضلع پرشیب شمال شرقی و بسیار سنگین بر بلندای قله دماوند به ارتفاع ۵ هزار ۶۷۱ متر به افتخار روز ورود آزادگان به میهن اسلامی سرود ملی سر دادند.

وی افزود: پس از آن گروه در یک نظم همراه با احتیاط از لبه پرتگاه‌ها و دره‌ها و یخچال‌های قله دماوند با وجود خستگی صعود ۲ روزه در صحت و سلامت کامل بازگشتند.

محمدی‌فرد اسامی تیم صعود کننده سپندارمذ به قله دماوند را قاسم محمدی‌فرد( سرپرست گروه)، خدایار علائی ( راهنما و مسئول فنی برنامه)، سینا ایزدی ( امداد و نجات) و مهدی کاووسی ( عکاس ) اعلام کرد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.