سید محمد نظری امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دولت فعلی، طرح چهار خطه شدن جاده هراز به عنوان کوتاهترین مسیر ارتباطی مازندران – تهران در دستور کار قرار گرفت و تاکنون با احتساب 10 کیلومتر جدید حدود 73 کیلومتر از این محور در حوزه استحفاظی مازندران چهارخطه شد. مجموع مسافت جاده هراز 181 کیلومتر است که 105 کیلومتر آن در حوزه استحفاظی مازندران قرار دارد.
وی افزود: هراز پرترافیکترین محور برون شهری مازندران است که روزانه طبق گزارش مرکز مدیریت راههای وزارت راه و شهرسازی در این محور افزون بر 40 هزار خودرو تردد دارند.
مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: مسیر جدیدی که طرح چهار خطه در آن پایان یافته از منطقه پارک جنگلی آمل تا تونل و بالادست بوده که برای ساخت ابنیه و آسفالت آن افزون بر 850 میلیارد ریال از محل اعتبار ملی هزینه شده است.
وی گفت: با بهرهبرداری از این مسیر، بخشی زیادی از ترافیک در محدوده پارک جنگلی تا تونل به عنوان یکی از نقاط پرترافیک جاده هراز کاهش مییابد.
نظری با اشاره به اینکه مسیر جدید چهار خطه محور هراز قرار است فردا با حضور وزیر راه و شهرسازی زیر بار ترافیک برود، تصریح کرد: همچنان حدود 32 کیلومتر از محور هراز در حوزه این استان دو خطه بوده که باید طرح تعریض در آن اجرا شود که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، طرح چهارخطه کردن محور هراز تکمیل میشود.
وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح چهارخطه محور هراز را حدود سه هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: طرح چهارخطه شدن محور هراز برای کاهش ترافیک این محور مواصلاتی مازندران- تهران از سال 89 مصوب شد که به دلایلی تا سال 92 مسکوت ماند.
نظری تاکید کرد: در سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به مازندران، علاوه بر بهرهبرداری از بخشی از چهارخطه محور هراز و آغاز عملیات اجرایی قطعات دیگری در این محور، بهرهبرداری از بهسازی تعریض و آسفالت محور کیاکلا – جویبار و افتتاح پل پنبه چوله ساری قرار است در این سفر انجام و زیر بار ترافیک برود.