با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

غرق شدن ۱۳ نفر در دریای مازندران

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: در خرداد ماه امسال، ۱۳ نفر مرد و زن این سرزمین در دریای مازندران غرق شده و به کام مرگ رفتند.

منتشر شده

در

علی عباسی اظهار داشت: در خرداد امسالف تعداد 13 نفر بر اثر غرق‌شدگی در مازندران جان باختند. شنا در خارج از طرح‌های دریا بدون در نظر گرفتن عمق و وسعت آن، عدم آشنایی با فن شنا، عدم آگاهی از تفاوت شنا از دریا و استخر از دلایل بروز حادثه برای گردشگران است که در خرداد ماه امسال  6 نفر در رودخانه،  5 نفر در دریا و 2 نفر در کانالغرق شدند.

وی افزود: غرق‌شدگی یکی از علل مرگ و میر غیرعمدی بوده که به سهولت قابل پیشگیری است. با انجام اقداماتی همچون حصارکشی استخرها، عدم شنا در اماکنی که امکان کمک‌رسانی نیست، داشتن همراه در حین شنا، عدم شنا توسط افرادی که بدلیل بیماری منع برای شنا دارند، می‌توان از بروز غرق شدگی در حین شنا کردن را کاهش داد.‏

عباسی گفت: به افرادی که قصد شنا در دریا را دارند توصیه می‌شود حتماً از طرح‌های سالم‌سازی دریا که غریق نجات در آنها حضور دارند استفاده کنند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران یادآور شد: اطلاع رسانی و آگاهی عمومی به شیوه‌های مختلف می‌تواند برای کاهش تلفات انسانی بسیار موثر باشد و رسانه‌ها می توانند نقش ویژه ای در اطلاع رسانی و کاهش تلفات ناشی  از غرق شدن شناگران در دریای خزر ایفا کنند.

مازندران دارای 338 کیلومتر نوار ساحلی است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.