با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

فروش برنج کمتر از کیلویی 20 هزار تومان ضرر به کشاورزان است

مشاور عالی انجمن برنج کشور گفت:فروش برنج کمتر از کیلویی 20 هزار تومان سراسر خسارت و ضرر به کشاورزان است

منتشر شده

در

به گزارش پایگاه خبری آمل نیوز، حجت‌الاسلام مهدی تقی‌زاده در آئین نخستین برداشت مکانیزه برنج کشور در این شهرستان، اظهار کرد: برنج یکی از محصولات استراتژیک است که سابقه در اعتقادات‌مان دارد.

وی افزود: یکپارچه‌سازی اراضی شالیزاری، برق‌دار کردن چاه‌ها، مکانیزه و لاینینگ مزارع از مهمترین اهداف است که برای حدود 400 هکتار از اراضی در نظر گرفته شده است.

مشاور عالی انجمن برنج کشور با اعلام اینکه قیمت ناچیز برنج کشاورزان واقعا ظلم و ستم به آنها است، تصریح کرد: در گذشته دولت قیمت برنج را به صورت تضمینی اعلام کرده و خریداری داشت هم‌اکنون از دولتمردان استدعا دارم در اعلام قیمت برنج کوتاهی نداشته باشند.

این مسؤول با بیان اینکه خریداری برنج کمتر از کیلویی 20 هزار تومان سراسر خسارت و ضرر به کشاورزان است، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جوی و بارش شدید باران طی روزهای گذشته شالی خوابیده شده و برای برداشت شرایط بسیار سخت را مهیا کرده است.

تقی‌زاده با اعلام توجه فراوان به اختصاص میزان سوخت مورد نیاز ادوات کشاورزی و کمباین‌داران، متذکر شد: امید داریم جشنواره ملی برنج در آینده نزدیک با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در این آئین با بیان اینکه این روزها شاهد پیشرفت کاشت و میزان برداشت برنج هستیم ولی عذاب کشاورزان و تحمل رنج فراوان آنها در مراحل کاشت، داشت و برداشت را نمی‌بینیم، تصریح کرد: با حمایت دولت همان‌گونه که قیمت مناسب برنج تضمینی اعلام شده و برنج مرغوب کم‌محصول خریداری شد، انتظار می‌رود بار دیکر با ورود دولت شالیکاران برنج و محصولات کشاورزی را با قیمت مناسب به مشتریان عرضه کنند./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.