با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

فعالیت‌های فرهنگی و هنری به بخش خصوصی واگذار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، از واگذاری بخش‌های گوناگون فعالیت‌های فرهنگی و هنری ارشاد به بخش خصوص خبر داد.

منتشر شده

در

احد جاودانی در حاشیه آیین گشایش نمایشگاه عکس سلف پرتره و بازدید از موسسه رنگ و ترنگ شهرستان تنکابن اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس سیاستی که اتخاذ کرده، فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود در بخش‌های گوناگون را به آموزشگاه‌های آزاد و خصوصی واگذار می کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: این سیاست در زمینه اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی و اصل ۴۴ قانون اساسی برخصوصی‌سازی کارهای دولتی تاکید دارد.

وی اضافه کرد: از جمله اقدامات پسندید ای که در حال حاضر در حوزه سینمایی بر اساس همین سیاست در حال اجرا بوده و پیگیری‌هایی هم با مهندس حیدریان معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم، واگذاری بخش آموزش انجمن سینمایی جوان به آموزشگاه‌های آزاد سینمایی است.

جاودانی ادامه داد: تشکیل انجمن‌های سینمایی در حقیقت برای آموزش فیلم‌سازی و تصویربرداری در رشته‌های مرتبط، تولید محتوا و حمایت از تولید فیلم است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه برداشتن بخش آموزش از سینمای جوان و سپردن آن به آموزشگاه‌های آزاد سینمایی، اعتماد کردن به بخش خصوصی است، اظهار داشت: با انجام این اقدام سینمای جوان به تولید محتوا می‌پردازد.

وی گفت: با اعمال این سیاست، فعالیت‌های مجمتع‌های فرهنگی ارشاد که زمانی دوره‌های آموزشی هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی داشتند ، به بخش خصوصی، انجمن‌های مرتبط و آموزشگاه‌های دارای مجوز در زمینه آموزش هنرهای تجسمی و فیلم سازی و … واگذار می‌شود.

جاودانی درباره نمایشگاه عکس سلف پرتره تنکابن افزود: این نمایشگاه به همت موسسه رنگ و ترنگ تنکابن برپا شده و ۳۸ هنرمند از مازندران و تهران در این نمایشگاه آثار خود را به نمایش عموم گذاشته و از کیفیت مطلوبی برخوردار است‌

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.