با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

لزوم دیده شدن جلوگیری از طلاق و اعتیاد در سند توسعه فرهنگی شهرها

معاون اداره‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران با بیان اینکه امروزه بحث طلاق و اعتیاد باید در سند توسعه فرهنگی شهرها دیده شود، گفت: باید با کسب نتایج مثبت در این بخش مشکلات شهروندان و افراد آسیب‌دیده رفع شود و برای برون‌رفت از مشکلات بهترین خدمات لحاظ گردد.

منتشر شده

در

حسین اخوان ظهر امروز در نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده این شهرستان اظهار کرد: با تعامل و همراهی نهادهای اجرایی می‌توان در زمینه ارائه خدمات به مناسب آسیب‌پذیر اقدام کرد.

وی با اشاره به حمایت‌های استانداری مازندران و مدیران شهرستانی، افزود: تاکنون با حمایت و همدلی مدیران توانستیم در ارائه خدمت به محلات هدف در شهرها موفق باشیم.

معاون آسیب‌ها و مسائل اجتماعی اداره‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران با اعلام اینکه دو منطقه امت‌آباد و رضوان ۳۸ در شهرستان آمل از مناطق آسیب‌پذیر هستند که با تلاش مدیران و مسؤولان آرامش خوبی به همراه ثبات منطقه امت‌آباد وجود دارد، تصریح کرد: ولی این منطقه نیازمند مدیریت و درایت بیشتر است.

این مسؤول یادآور شد: در منطقه رضوان ۳۸ نیز باید با همراهی مسؤولان اقدامات سازنده انجام شود تا از وضعیت ناخوشایند کنونی رهایی یابد.

اخوان خاطرنشان کرد: براساس قانون باید نهادها و ادارات در بحث تکدی‌گری و جمع‌آوری متکدیان تلاش مضاعف داشته باشند البته امروزه یکی از مهم‌ترین مسائل در مناطق آسیب‌پذیر به نوع آسیب و تنوع آن بازمی‌گردد که تنها با برگزاری کلاس‌های آموزشی نمی‌توان به اهداف مختلف رسید.

وی با اشاره به اینکه باید با برنامه‌ریزی درازمدت و کم کردن فاصله طبقاتی فقر مطلق را از بین برد، متذکر شد: فقر مطلق موجب بروز مشکلاتی همانند سرقت، اعتیاد، طلاق و بسیاری از معضلات می‌شود.

معاون آسیب‌ها و مسائل اجتماعی اداره‌کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران با تأکید بر اینکه کشورمان همانند دیگر کشورهای دنیا از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ تاکنون درگیر ویروس کرونا است و این روزها شیوع آن در برخی شهرها بیشتر شد، بیان کرد: باید به ویروس کرونا در مناطث آسیب‌پذیر بیشتر توجه شود.

این مسؤول با بیان اینکه امروزه بحث طلاق و اعتیاد باید در سند توسعه فرهنگی شهرها دیده شود، افزود: با کمک دفتر امور اجتماعی استانداری و همکاری همه نهادها در این بخش می‌توان به گام‌های مثبت رسید تا مشکلات شهروندان و افراد آسیب‌دیده رفع شود و برای برون‌رفت از مشکلات بهترین خدمات لحاظ گردد.

وجود دو منطقه آسیب‌پذیر امت‌آباد و رضوان ۳۸ در آمل

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان آمل در این نشست با بیان وجود دو منطقه آسیب‎پذیر رضوان 38 و امت‎آباد در مناطق مسکونی این شهرستان، اظهار کرد: باید در زمینه بررسی آسیب‌های اجتماعی و برون‌رفت از آن تصمیمات اساسی از سوی مسؤولان استانی اتخاذ شود و برای اجرای برنامه‌های محوری باید اعتبارات لازم تأمین شود.

قدرت‌الله نائیج‌نژاد با اشاره به فعالیت ادارات مختلف با ساخت خانه محله از سوی شهرداری و اداره راه و شهرسازی در منطقه آسیب‌پذیر امت‌آباد، افزود: مشاوره و خدمات متنوع در این منطقه به همشهریان ارائه می‎شود تا از بسیاری چالش و آسیب جلوگیری شود.

وی با اعلام اینکه در منطقه رضوان ۳۸ هم با همکاری سپاه پاسداران و اداره بهزیستی آمل مهدکودک برای آموزش کودکان در منطقه هدف ایجاد شد، تصریح کرد: با پشتوانه مالی و اعتبارات دولتی می‌توان در مناطق آسیب‌پذیر دست به اقدامات اساسی و ماندگار زد./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.