با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

ماجرای هنجارشکنی در سد لفور چه بود؛ مسئولان هر چه سریع‌تر اقدام کنند

به دنبال هنجارشکنی تعدادی از مسافران در سد لفور سوادکوه استان مازندران مسئولان استانی به این بی‌عفتی واکنش نشان دادند.

منتشر شده

در

همزمان با روز عید سعید فطر در اتفاق عجیب‌ در سد لفور برخی این منطقه را با سواحل آنتالیا اشتباه گرفته‌‌ و‌ با پوششی عجیب و بسیار زننده در مقابل چشم همگان با قایق به تفریح پرداختند و پس این ‌هنجارشکنی، به دستور رئیس کل دادگستری استان مازندران، ‌دادستان استان مازندران به این موضوع به صورت ویژه ورود کرد‌.

واکنش دادستان مازندران به ناهنجاری اجتماعی در سد لفور

دادستان عمومی و انقلاب مازندران در واکنش به ‌این هنجارشکنی در سدلفور پس انتشار تصاویر آن در شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: پیرو دستور رئیس کل دادگستری استان مازندران به دادستان استان مازندران، این موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

سیدیونس حسینی‌عالمی با بیان اینکه پس از بازدید‌ از‌ منطقه به طور حتم ‌با خاطیان ‌برخورد جدی می‌شود، افزود: ‌حضور عده‌ای از افراد به صورت مختلط و نداشتن هیچ پوشش و انتشار این تصاویر در شبکه‌های اجتماعی جرم محسوب می‌شود و به طور یقین با عوامل این هنجارشنکی برخورد قانونی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای آب منطقه‌ای مازندران ‌اعلام کرده این فضا در اختیار بخش خصوصی بوده و به آن‌ها ارتباطی ندارد، گفت: نظارت بر عهده آب منطقه‌ای بوده ‌و ممکن است واگذاری مقطعی در اختیار بخش خصوصی باشد، اما تکلیف اینکه به چه کسانی واگذار شود و مراقبت‌های نظارتی از سوی آب منطقه‌ای‌ است.

دادستان عمومی و انقلاب مازندران بیان کرد: مسئولان باید به وظایف خود به درستی عمل کنند این تخلفات صورت نگیرد و وقتی مسئولان می‌خواهند مسئولیت خود را واگذار کنند که در این زمینه بخشی از تخلفات متوجه آب منطقه‌ای مازندران است.

حسینی‌عالمی تصریح کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری استان مازندر‌ان باید در حوزه مسئولیت خود به درستی عمل کند و نباید به بهانه اینکه دست خصوصی است از خود سلب مسئولیت کند.

عوامل این اقدام ناشایست به مراجع ذی‌صلاح معرفی می‌شوند 

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در پی این اقدام ضداخلاقی تعدادی گردشگر در سد لفور شهرستان سوادکوه شمالی و انتشار تصاویر‌ آن‌ اظهار داشت: با وجود همه تمهیدات به دلیل حجم بالای حضور گردشگران و گستردگی استان، عده‌ای معدود در نقاطی دور از منظر عمومی به اقدام ضدفرهنگی و اخلاقی مبادرت می‌کنند که این موضوع با انجام بررسی‌های لازم از سوی دستگاه‌های مسئول مورد رسیدگی قانونی قرار می‌گیرد.

حسن‌نژاد عنوان کرد: به دنبال این اتفاق ناگوار و در پی دستور استاندار مازندران به‌ شکل مکتوب به فرماندار شهرستان سوادکوه اعلام شد تا بررسی و شناسایی عوامل این اقدام ناشایست و معرفی آنان به مراجع ذی‌صلاح و انجام اقدامات قانونی در دستور کار قرار گیرد.

وی ضمن ابراز تاسف از بروز این اقدام بیان کرد: با کسانی که بخواهند زمینه انجام امور غیراخلاقی را در استان رقم بزنند، به طور جدی در چارچوب قانون برخورد می‌شود.

برخورد قاطع مسئولان با هنجارشکنان

حجت‌الاسلام حسن روحانی در خطبه‌های نماز جمعه بابل با اشاره به ناهنجاری اجتماعی رخ داده در سد لفور اظهار داشت:‌ بعضی از هم‌استانی‌های عزیز‌مان در همین شهرهای زیرآب و شیرگاه‌ از این ‌بابت بسیار ناراخت و متاسف هستند.

وی با اشاره به ساخت ‌ویلاهای‌ فراوان ‌در کنار دریا‌ افزود:‌ برخی در ‌منطقه فیل‌بند فقط برای عیاشی آمده‌اند و فساد ایجاد می‌کنند؛ ‌در سد لفور با برهنگی کامل برای خودشان قایق موتوری تهیه و تصاویر‌ آن را ‌در فضای مجازی پخش می‌کنند که واقعا ‌جای تاسف دارد.‌

مسئولیت سد لفور برعهده شرکت آب منطقه‌ای مازندران است

همچنین مرکز اطلاع‌رسانی پلیس مازندران در مورد انتشار تصویری از حضور گردشگران با وضعیت نامناسب در سد لفور شهرستان سوادکوه شمالی ضمن بررسی همه جانبه موضوع و در جهت پاسخگویی به مطالبات مردمی اعلام کرد؛ بر اساس بررسی های انجام شده، مسئولیت حوزه سرزمینی سد لفور برعهده شرکت آب منطقه ای مازندران و حضور گردشگران در آب مربوط به بخش خصوصی است.

بر اساس این گزارش با شناسایی مسئول بخش خصوصی، این فرد توسط دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سوادکوه، شمالی احضار شده است./تسنیم

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.