با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

مانور امداد و نجات و اطفای حریق ساختمانهای بلند مرتبه درآمل برگزار شد

به مناسبت هفته ایمنی وآتش نشانی مانور امداد و نجات و اطفای حریق ساختمان های بلند مرتبه در آمل با حضور کردی معاون فرماندار، هاشمی شهردار آمل و موتمنی معاون شهرسازی معماری شهرداری و نیرو های امدادی و خدماتی برگزار شد.

منتشر شده

در

به گزارش اداره روابط عمومی شهرداری آمل ، این مانور برپایه سناریو از پیش تعریف شده در یک ساختمان 6طبقه شهرآمل که یکی از طبقات آن دچارآتش سوزی شده بود، اجرا و بلافاصله نیروهای مختلف سازمان آتش نشانی، عوامل مدیریت بحران شهرداری و همکاری واحدهای خدمات رسان آب، برق، گاز، اورژانس ونیروی انتظامی وارد عملیات اطفا شدند.
سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل، هدف از برگزاری این مانور را بررسی فرماندهی عملیات اطفای حریق و امداد و نجات در حریق ساختمان‌های بلند‌مرتبه و افزایش آمادگی جسمانی و عملیاتی نیروهای آتش نشان ذکر کرد.
امید صالح پورافزود: در این مانور با بیش از 30 نفر آتش‌نشان و نجات‌گر با تجهیزات فردی و جمعی از ایستگاه‌های 5 گانه شهرآمل و با استفاده از خودروهای سنگین، سبک و تجهیزات مربوطه دراین مجتمع تجاری مسکونی واقع در بلوار امام خمینی توان امدادی و عملیاتی خود را به نمایش گذاشتند.
وی افزود: در این مانور گروه تخصصی اطفای حریق و گروه تخصصی امداد ساختمان های بلندمرتبه با هدف افزایش آمادگی جسمانی و عملیاتی نیروهای آتش نشان در راستای امداد رسانی به شهروندان در محل حادثه حضور یافتند.
صالح پور  از دیگر اهداف برگزاری این مانور شناسایی کمبودهای مباحث ایمنی در ساختمانهای بلند و رفع نواقص بیان وتاکید کرد: بازدیدهای مستمر و دوره ای  عوامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل از ساختمانهای بلندمرتبه در سطح شهر ادامه دارد و این سازمان در راستای ارتقای سطح ایمنی شهروندان با هرکم کاری صاحبان ساختمانهای بلند بدون اغماض برخورد قاطع خواهد کرد.
گفتنی است، فیلم عملکرد نیروهای حاضر در این مانور در جلسه ای با حضور مدیران، بازبینی و ارزیابی خواهد شد.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.