با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

مردم 13 روستای بندپی غربی بابل از آب شرب محرومند

امام جمعه بندپی غربی بابل گفت: 13 روستای منطقه محروم بندپی غربی بابل از آب شرب محرومند و باید برای آنها طرح نذر آب اجرا شود.

منتشر شده

در

حجت‌الاسلام محمدعلی حاجی‌زاده امشب در نشست خبری با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا بخصوص شهدا محراب اظهار کرد: از سال 84 اقامه نمازجمعه در منطقه بندپی غربی بابل تشکیل شد و بنده سومین امام جمعه این منطقه هستم که به مدت 6 سال امام جمعه مردم بوده و از نزدیک به مشکلات منطقه واقفم.

وی افزود: نماز جمعه برنامه تشریفاتی مثل کلیسا یا عبادت صرف نیست که مختص روز جمعه باشد بلکه سرمایه عظیمی برای دولت و مردم است که بخوبی این جایگاه درک نشده است.

امام جمعه بندپی غربی با بیان اینکه نماز جمعه سنبل دین الهی، اتحاد، مبارزه و مجاهدت است، تصریح کرد: مردم باید در نمازجمعه پررنگ، با بصیرت، متعبدانه و متفکرانه حضور یابند و نمازجمعه را همانند کلاس درس بدانند.

این مسؤول با اشاره به اینکه مردم باید ارتباط بین نمازجمعه با مفهوم ولایت را بدانند خاطرنشان کرد: هدف نمازجمعه ارتباط مردم با امام زمان(عج) است که توجه به این مهم سبب رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی، سیاسی، حقوقی و خانوادگی می‌شود.

حاجی‌زاده با تبریک روز خبرنگار یادآور شد: قلم خبرنگاران چنان باارزش است که خداوند آیه‌ای در شان قلم نازل کرده و این امر وظیفه خبرنگاران را سنگین‌تر می‌کند، امامان جمعه نیز به نوعی خبرنگار بوده و رسانه اسلام هستند لذا خبرنگاران همکاران خوب امامان جمعه هستند.

وی با اشاره به نگاه جوان گرایی رهبر معظم انقلاب در گام دوم ادامه داد: در گام دوم رهبر انقلاب 6 هزار کلمه بکار برده که در آن 41 بار از واژه جوان استفاده کرده که این مسئولیت جوانان را سنگین‌تر می‌کند.

امام جمعه بندپی غربی اضافه کرد: در این راستا گروهی متشکل از 25 نفر از جوانان منطقه تشکیل دادیم که فعالان حوزه فرهنگی منطقه هستند.

حاجی زاده گفت: پیگیری برای ساخت مصلی با پیشرفت فیزیکی 30 درصد، نشت صمیمی با ورزشکاران منطقه، نشست با مسئوولان برای حل مشکلات، دیدار هفتگی با خانواده شهدا، پیگیری برای رفع مشکل راه مواصلاتی سه راه حمزه کلا و خشرودپی از جمله اقدامات انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب هنوز 13 روستای ما از داشتن آب شرب محرومند، افزود: این منطقه 44 روستا دارد که 13 روستا آب شرب ندارند و پنج روستا دچار مشکل عدیده هستند و با تانکر یا ماشین شهرداری برای مردم آب آشامیدنی می‌برند.

وی با بیان اینکه تاکنون پیگیری ما برای رفع این مهم به نتیجه نرسیده و مسولان ما اقدامی نکردند، یادآور شد: مردم منطقه در تابستان بسیار در عذابند و جای شرمندگی دارد که مردم منتظر باران باشند تا بلکه با جمع شدن آب در ظروف و دبه رفع نیاز کنند و مسولان براحتی از کنار این مشکلات رد شده و مشکل اعتباری را بهانه کنند.

این مسؤول اظهار کرد: وضعیت نابسامان مردم در حوزه عدم برخورداری از آب شرب چنان چشمگیر است که باید برای این مردم طرح نذر آب اجرا شود تا بلکه مسئوولان متوجه بی آبی این منطقه شوند گویا این مردم در دل جنگل دیده نمی‌شوند.

حاجی زاده تصریح کرد: برای رفع مشکل مردم منطقه نیازمند اقدامات جهادی هستیم صرف شعار دادن مشکلی حل نمی‌شود همانگونه که در سیل اخیر همه ما در مناطق سیل زده حضور فیزیکی داشتیم.

وی افزود: باید زمان شناس باشیم و بدانیم در هر موقعیت و شرایطی به چه ابزاری نیاز است، زمانی سلاح ما تفنگ بود امروز باید قلم و گفتار سلاح ما باشد همانگونه که در سیل اخیر بیل و کلنگ سلاح ما بود.

امام جمعه بندپی غربی با اشاره به اینکه وظیفه خود را منحصر به اقامه نماز جمعه نکردیم و برای مشکلات مردم نیز در صحنه هستیم، خاطرنشان کرد: در رانش زمین یک خانه در منطقه تخریب شد که به محض اطلاع حضور یافتیم و با یک اقدام جهادی کانکسی برای این خانواده فراهم کردیم تا اقدامات بعدی برای ساخت منزل وی انجام شود.

وی همچنین ساخت منزل برای خانواده‌ای که منزل خود را براثر آتش سوزی ازدست دادند، کمک به پدر شهید مدافع حرم رجائی فر در فصل نشاء برنج، کمک به روند تخصیص تسهیلات بانکی به جوانان کارآفرین منطقه در بخش تولید، برگزاری جشن نوعروسان منطقه در راستای ترویج و تسهیل امر ازدواج، شناسایی و دیدار با خانواده‌های نیازمند و بررسی مشکلات و رفع نیازهای ضروری این قشر مظلوم جامعه، برپایی میز خدمت با حضور مسؤولان برای رفع مشکلات مردم، کمک به تسهیل روند قانونی انعقاد قرار داد سرمایه گذار 20میلیارد تومانی سد شیاده و تلاش برای رفع سنگ اندازی‌های موجود برای رونق اقتصادی منطقه، از دیگر اقدامات انجام شده است.

امام جمعه بندپی غربی عملکرد دو نماینده مردم بابل در مجلس را ضعیف برشمرد و گفت: این دو نماینده هر دو از این منطقه هستند و مردم انتظار دارند صدای محرومیت آنها به گوش مدیران ارشد رسیده و اقداماتی برای رفع این محرومیت انجام شود که متاسفانه وضعیت منطقه نشان از عمکرد این دو نماینده است.

وی از مشکل محیط زیست و منابع طبیعی و همچنین جنگل خواری بندپی غربی خبر داد و بیان کرد: 40 نقطه مشخص شده در جنگل دچار تعرض شده و شاهد تصرفات غیرقانونی هستیم، با نشستی که با دادستان و رئیس منابع طبیعی بابل داشتیم اقداماتی برای رفع این مشکل انجام شد اما نیازمند توجه جدی‌تری است که در این راستا درصدد برگزاری نشست دیگری در این حوزه برای بررسی و ارائه راهکار مناسب‎تر برای این مهم هستیم.

امام جمعه بندپی غربی با اشاره به اینکه از بین رفتن جنگل و منابع طبیعی به معنی نابودی زمین است، گفت: درختان این جنگل با روش آتش زدن، قطع شدن و خشک شدن با بنزین توسط افراد از بین می‌روند و باید به مبارزه با این ترفندها اقدامات جدی‌تری شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.