با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

مشارکت 287 پایگاه بسیج آمل در طرح شهید قاسم سلیمانی

مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل گفت: طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با مشارکت بسیجیان، کادر درمان و مردم در 287 پایگاه بسیج محلات شهری و روستایی این شهرستان کار خود را آغاز کرد.

منتشر شده

در

به گزارش پایگاه خبری آمل نیوز، احمدعلی رمضانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با عنوان تشریح طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و بسیج محله‌محور اظهار کرد: هم‌اکنون نه تنها کشورمان ایران و شهرستان آمل بلکه بسیاری از کشورهای جهان در وضعیت بحرانی کرونا قرار دارد و از اسفند ماه سال گذشته تاکنون شاهد همه‌گیری و تاخت و تاز کرونا در کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه و خبر در شرایط بحرانی کرونایی می‌توانند همانند گذشته با قدرت بیشتر یاری‌رسان کادر درمان باشند، افزود: ایران اسلامی در روزهای پیروزی انقلاب، هشت سال دفاع مقدس، دفاع از حریم اهل بیت و دفاع از وطن شهدای زیادی تقدیم شدند و این روزها با ورود ویروس منحوس کرونا شاهد شهادت کادر درمان متعهد و توانمندی هستیم که در راه مبارزه با کرونا از جان خود هم گذشتند.

مدیر شبکه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمل با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت این شهرستان شهیدان دکتر بهرام طهماسبی و مهدی فرزانه از بیمارستان امام خمینی(ره)، تصریح کرد: امروزه این اپیدمی حاد تنفسی جنبه پاندمی پیدا کرده است و همه مردم در جریان کار کادر درمان، پرستاران، پزشکان و مدافعان سلامت در بهداشت و درمان قرار گرفتند.

این مسؤول با اشاره به اینکه مشارکت مردم و مسؤولان از پایین‌ترین تا بالاترین سطوح می‌تواند بسیار مؤثر و کارآمد باشد، یادآور شد: باید همه افراد در حوزه سلامت نقش خود را به درستی ایفا کنند تا بتوانیم در زمینه مهار کرونا موفق باشیم.

رمضانی با اعلام اینکه با ورود کرونا مشکلات و درگیری زیادی برای مردم ایجاد شده و انتظار داریم همه دست به دست هم دهند تا از این مرحله حساس به خوبی عبور کنیم، ادامه داد: امروزه لازم است تا براساس وجود ویروس کرونا، سبک زندگی و کارمان را تغییر دهیم و نگرش‌ها تغییر یابد.

وی با اشاره به اینکه مردم باید از دورهمی‌ها، اجتماعات خانوادگی و مهمانی‌ها پرهیز کنند، افزود: متأسفانه خبرهای زیادی به گوش می‌رسد که طی روزهای اخیر مردم در پارک‌های جنگلی، منازل و اماکن مختلف به دورهمی و مهمانی مشغول هستند و این امر بسیار نگران‌کننده و تأسف‌انگیز است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل با بیان اینکه نکات بسیار ساده همانند ماسک زدن، در خانه ماندن، عدم حضور در اجتماعات، رعایت بهداشت فردی، رعایت پروتکل بهداشتی و فاصله اجتماعی، شستن صحیح دست، پرهیز تجمعات و استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده سطوح و دست می‌تواند جان خانواده‌ها و جامعه را از ویروس کرونا در امان دارد، گفت: باید امروزه همه مردم هوشیار باشند و خود، خانواده و جامعه را از این ویروس منحوس حفظ کنند.

این مسؤول با اشاره به طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و بسیج محله‌محور یادآور شد: بسیج و نیروهای جهادی با ورود ویروس کرونا بسیار کمک‌حال ما بودند و هستند همچنین از خدمات، زحمات و تلاش‌های خیران سلامت در شهرستان آمل نیز باید صمیمانه قدردانی شود.

رمضانی با اعلام اینکه طرح بزرگ سپهبد شهید سلیمانی از سوی نیروی بسیج به وزارت بهداشت و درمان ارائه شده و مورد پذیرش درآمد، ادامه داد: شبکه بهداشت و درمان به عنوان بدنه فنی طرح و یکی از فرماندهان عملیاتی در این طرح ایفای نقش می‌کند.

وی با اشاره به مشارکت و همراهی فرماندهان بسیجی و مدیریت حوزه‌های مقاومت، گفت: این طرح در آمل کار خود را آغاز کرده و با حضور همه نهادهای مرتبط به کمک رسانه‌ها همانند همیشه سربلند خواهد بود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل با اعلام اینکه در شهرستان تعداد ۲۸۷ پایگاه بسیج در سطح شهر و روستا فعالیت دارند، ادامه داد: این طرح در ۱۳ به عنوان نواحی مقاومت بسیج اجرایی می‌شود تا با رهگیری بیماران از طریق ۴۰۳۰، پایگاه اینترنتی وزارت بهداشت، سامانه سلامت و غربالگری از سوی همکاران بهورز، مراقب سلامت و بسیجیان رصد مطلوبی در سطح مناطق و محلات داشته باشیم.

این مسؤول بیان کرد: پیگیری بیماران از وضعیت درگیری کرونا ویروس و سلامت، ارائه خدمات پزشکی و شناسایی افراد مشکوک و مبتلا از ویژگی‌های این طرح است.

رمضانی با اشاره به استفاده از مشارکت مردمی و ظرفیت ویژه خیران در این طرح، گفت: در این طرح برای بیماران نیازمند سبدهای غذایی در نظر گرفته شده تا با مشارکت خیران به بیماران نیازمند با حفظ آبروی‌شان اختصاص یابد، همچنین با استفاده از گزارش کمیته پایش و نظارت هزینه دارو و درمان بیماران نیازمند با توان خیران و مردم پرداخت می‌شود./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.