با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

نجات کوهنوردان در ارتفاع 4700 متری قله دماوند

مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران از تلاش ۱۱ ساعته نجاتگران برای نجات کوهنوردان در ارتفاع ۴۷۰۰ متری ضلع جنوبی قله دماوند خبر داد.

منتشر شده

در

غلام‌علی فخاری اظهار کرد: پس از اطلاع‌رسانی مرکز ۱۱۲ هلال احمر مبنی بر حادثه دیدن دو کوهنورد خانم و آقا در ارتفاع ۴ هزار و ۷۰۰ متری قله دماوند بلافاصله تیم امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان آمل مستقر در پایگاه امدادی رینه به منطقه اعزام شد.

وی با اشاره به اینکه این تماس در ساعت ۲۲ شب جمعه انجام شد، افزود: پس از اطلاع از این حادثه نجاتگران این جمعیت مستقر در بارگاه سوم به منطقه اعزام شدند و بلافاصله دو تیم امدادی از پایگاه امداد و کوهستان رینه و یک تیم از شعبه آمل جهت حمایت و پشتیبانی امدادرسانی وارد میدان شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران با اعلام اینکه سقوط ۵۰۰ متری کوهنورد خانم از یخچال آسپرین، تصریح کرد: پس از دسترسی به کوهنوردان، مصدومان به بارگاه سوم ضلع جنوبی انتقال داده شدند.

این مسؤول با اشاره به لزوم انتقال مصدومان با بالگرد، بیان کرد: با هماهنگی سازمان امداد و نجات کشور یک دستگاه بالگرد امداد هوایی پس از فرود در بارگاه سوم ضلع جنوبی، نجاتگران نسبت به انتقال مصدومان حادثه به داخل بالگرد رفته و انتقال به شهر رینه انجام شد تا مصدومان تحویل اورژانس ۱۱۵ آمل شدند.

فخاری گفت: بالگرد سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر مصدومان را از بارگاه سوم قله دماوند در ارتفاع ۴ هزار و ۲۰۰ متری به شهر رینه انتقال داد و سپس مصدومان توسط هلیکوپتر اورژانس ۱۱۵ آمل به این شهرستان منتقل شدند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.