با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

نخستین گردهمایی فعالین رسانه ای و فضای مجازی استان مازندران در شهرستان آمل برگزار شد

نخستین گردهمایی فعالین رسانه ای و فضای مجازی و دوره آموزشی خبر و گزارش نویسی ، مصاحبه ، سواد رسانه ای و آموزش سامانه خادمیاران رضوی استان مازندران با حضور محمداسماعیل امامزاده مدیر دفتر نمایندگی و محمدرضا مسلمی معاون خادمیاری آستان قدس در مازندران در سالن اجتماعات فرهنگی و قرآنی بصیرت امامزاده ابراهیم آمل برگزار شد.

منتشر شده

در

نخستین گردهمایی فعالین رسانه ای و فضای مجازی و دوره آموزشی خبر و گزارش نویسی ، مصاحبه ، سواد رسانه ای و آموزش سامانه خادمیاران رضوی استان مازندران با حضور محمداسماعیل امامزاده مدیر دفتر نمایندگی و محمدرضا مسلمی معاون خادمیاری آستان قدس در مازندران در سالن اجتماعات فرهنگی و قرآنی بصیرت امامزاده ابراهیم آمل برگزار شد.
در آیین این گردهمایی امامزاده مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در  استان مازندران ضمن تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان گفت : همه مخدوم هستند و ما خادم و این افتخار ماست و ما در خدمت از امام رئوف تبعیت می کنیم.
وی بیان داشت : خدا را شاکریم که روزی امروز ما را شرکت در جلسه ای قرار داد که میزبانش امام رئوف است و مطلب قابل توجه اینکه دهه اول محرم به توصیه امام رضا (ع) زمانی که ایشان در ایران تشریف داشتند برگزار شد و بحث اطعام دهی که مورد تاکید امام هشتم بود. ما این مناسبتها را بهانه ای برای پی بردن به فلسفه محرم قرار دهیم .
امامزاده افزود : اینکه گفته می شود کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا ؛ بدون اینکه مکان را لحاظ کنیم و آن سرزمین هم بخاطر آن واقعه قدسیت پیدا کرده است برای باز گرداندن نبوت و امامت به ریل اصلیش است. اینکه امام می‌فرمایند شیعه با سوگ ما متالم شود و مسرور با شادی ما بخاطر همین است
وی تصریح کرد : توفیق بزرگ ما این است که امام مهربانیها ما را به عنوان خادمیار قبول فرمود. هر کسی با توانمندی هایش خدمت کند و همه با نیت واحد کاری در راستای جلب امام انجام می دهیم اما کار فکری کردن کجا و کار عملی کجا .
وی تاکید کرد : ما تبعیت می کنیم از امام رئوف در خدمت به ابنای بشر و در این مسیر خودی و غیر خودی را جدا نمی کنیم. همه مخدوم هستند و ما خادم ؛ و ما به این خادمی افتخار می کنیم .
در ادامه این گردهمایی عنایت الله داوودی به آموزش خبر نویسی ، گزارش و مصاحبه پرداخت و به سوال شرکت کنندگان پاسخ داد.
در ادامه سهیل صالحی مسئول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران و کاربر ارشد سامانه خادمیاری آموزش سامانه از بدو ورود به سامانه ، انتخاب عرصه و مصداق خدمت، نحوه گزارش نویسی و ثبت گزارش در بخش مورد نظر و ویرایش گزارش، آموزش های سامانه ای و نحوه دادن آزمون در سامانه را توضیح داد.
وی همچنین در خصوص نحوه تائید  خدمت و ارزیابی، سهمیه بندی و رزرو کشیک ، توضیحات کامل شرکت در جشنواره خدمت و نحوه بارگذاری خدمت در بخش جشنواره ، نحوه و مقررات خدمت در حرم مطهر، مراجعه خادمیاران به کانون تخصصی خبر و رسانه و نحوه ۶ ساعت فعالیت به صورت هفتگی در کانون خبر و رسانه، حرم شناسی و نحوه حل مشکلات غیر فعال شدن خادمیاران در سامانه یا کشیک حرم ، و تغییرات در عناوین دفاتر و تغییرات در سامانه آموزش های لازم را به مسئولین کانون خبر و رسانه ارائه داد.
این آموزش با پرسش و پاسخ پایان یافت.
سپس مانی مهرابی به تدریس شیوه آموزش سواد رسانه ای پرداخت.
این همایش با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، سرود جمهوری اسلامی و صلوات خاصه امام رضا (ع) آغاز شده و در سه کارگاه آموزشی خبر و گزارش نویسی، سامانه خادمیاری و سواد رسانه ای به پایان رسید.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.