با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

نشست مشترک معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، شهردار آمل، دانشگاه فناوری نوین و پارک علم و فناوری آمل

نشست مشترک معاونت توسعه و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مازندران، شهرداری آمل، دانشگاه فناوری نوین و پارک علم و فناوری شهرستان آمل در دفتر سید حمید هاشمی  شهردار آمل برگزار شد.

منتشر شده

در

این نشست با هدف رسیدن به تفاهم و همکاری مشترک به منظور چگونگی رفع مشکلات و معضلات شهری با استفاده از فناوری های نوین برگزار شد.

شهردارآمل در این نشست گفت: کرونا ثابت کرد شهر هوشمند که در گذشته یک انتخاب بود امروز دیگر یک الزام است. با بهره گیری از فناوری های نوین می شود خیلی از معضلات و مشکلات شهری را کاهش داد و در این مسیر دانشگاه و دانشگاهیان بایستی به مدیریت شهری کمک کنند.

هاشمی با بیان اینکه صنعتی ترین شهر استان، نزدیکی به پایتخت، استقرار در میانه استان، نزدیکی به جنگل و دریا از قابلیتهای آمل است،ادامه داد؛ شهر آمل ظرفیت هر کاری را دارد و همواره می تواند پیشگام باشد.

وی افزود؛ بایستی از ظرفیت ها و توانمندی های مشترک بهره بگیریم تا موضوعات شهری، مانند زباله ، سلامت، گردشگری  و … در شهرآمل ساماندهی و توسعه یابد.

سلیمان کریمی معاون توسعه و سرمایه انسانی سازمان مدریت و برنامه ریزی استان در این نشست گفت؛ هدف ما رسیدن به مفاهمه مشترک به منظور چگونگی بهره گیری از فناوری های روز با هدف کاهش معضلات و مشکلات شهری است و آمل می تواند شهر پایلوت در استان باشد.

کریمی با بیان اینکه گردشگری نقطه قوت اقتصاد موفق و دارای رونق است، اضافه کرد؛ به منظور رسیدن به شهر هوشمند نیاز به نقشه راه مناسب، جامع و علمی است. به منظور تهیه این نقشه مناسب با چشم انداز حداقل 20 ساله برای شهر آمل، دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری می تواند کمک کننده باشند.

گفتنی است؛ این نشست با دو تصمیم؛ تشکیل اتاق فکر، فناوری در حوزه شهری و ایجاد ناحیه فناوری با کمک پارک علم وفناوری شهرستان آمل به کار خود خاتمه داد.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.