با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

نفرات برتر چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن در مازندران مشخص شدند

منتشر شده

در

آمل نیوز – قربانعلی مسافر / نفرات برتر چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مازندران که به مدت دو روز به میزبانی شهرستان آمل برگزار شد، مشخص شدند.

چهل‌وپنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در مرحله استانی به مدت دو روز در مجموعه فرهنگی و مذهبی بصیرت آستان امامزاده ابراهیم(ع) برگزار شد که مراسم اختتامیه این رقابت‌ها شب دوشنبه با حضور آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، حمید مجیدی‌مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیر ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور و مسؤولان استانی و شهری برگزار شد.

در گام نخست رقابت‌های قرآنی بزرگسالان، حدود ۲ هزار علاقمند با ثبت‌نام اولیه در پنج منطقه ساری، بابل، آمل و دو منطقه غرب مازندران با یکدیگر رقابت کردند و که در مجموع بیش از ۳۲۰ چهره قرآنی شامل ۱۷۰ نفر از برادران و ۱۵۰ نفر از خواهران به مرحله پایانی مسابقات استانی راه یافتند هرچند در دوره گذشته مسابقات ۵۵ چهره قرانی به مسابقات کشوری راه یافتند.

در پایان این مسابقات با قضاوت داوران کشوری و منطقه‌ای نفرات برتر اعلام شدند که در رشته حفظ پنج جز برادران ابوالحسن پهلوان از محمودآباد رتبه نخست را از آن خود کرد.

در رشته حفظ ۱۰ جز حسین علی‌نیا از بابل، علیرضا رحمانی بهشهر و حسین کمالیان از بابل رده‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

در رشته حفظ ۲۰ جز نیز حسین همایون از محمودآباد ررتبه نخست، محمد محسنی از بهشهر رتبه دوم و مرتضی میردار از چالوس رتبه سوم را از آن خود کردند.

محمدرضا رضایی از ساری، پیمان ایازی از قائمشهر و مجتبی محسنی از بابلسر در رشته حفظ کل قرآن کریم رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

هیأت داوران در بخش قرائت مصطفی قاسمی از جویبار، سید محمد طاهایی از آمل و سید صادق مسلمی از قائمشهر را به عنوان نفرات برتر برگزیدند.

در رشته ترتیل هم محمد تاجور از ساری، علی فرمان‌زاده از بابلسر و محمد رضایی از بابل جایگاه اول تا سوم را به دست آوردند.

در رشته حفظ پنج جز بخش خواهران رقیه فتحی از بهشهر، فاطمه اسماعیلی از ساری و مستانه نجاتی از آمل نفرات اول تا سوم شدند.

رشته حفظ ۱۰ جز نیز با معرفی مریم ابراهیم‌نژاد از بهشهر در رتبه اول، مریم ابوالحسنی از ساری در رتبه دوم و زهرا یونسی از بهشهر رتبه سوم پایان یافت.

مهدیه ابوالحسنی از بابل، محبوبه زارع از بهشهر و محدثه زلیکانی از ساری در رشته حفظ ۲۰ جز قران کریم نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

در رشته حفظ کل قران زهرا سلطان‌پور از ساری، رقیه رضایی از ساری و فاطمه غلامی کناری از بابل نفرات برتر لقب گرفتند.

در بخش قرائت خواهران هاجر عسگری از تنکابن، فاطمه منتظریان از بابل و معصومه ابدی از بابل به عنوان رتبه اول تا سوم معرفی شدند و در زمینه ترتیل نیز سیده فاطمه زهرا صاحلی از بابلسر و حنانه خسروی از نور و زینب جمشیدی از نکا نفرات اول تا سوم شدند.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.