با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

نمایش عروسک های فرهنگی ۵۲ ملل جهان واقوام ایرانی در آمل انجام شد

عروسک های فرهنگی ۵۲ کشور و عروسک های اقوام ایرانی درقالب نمایشگاه « عروسک های ملل واقوام ایرانی» در موزه تاریخ شهر آمل به نمایش گذاشته شد.

منتشر شده

در

بهناز مرادی مدیر موزه تاریخ شهر آمل ظهر یکشنبه در حاشیه برپایی نمایشگاه عروسک ملل در آمل گفت: در این نمایشگاه حدود ۱۵۰ عروسک به عنوان نماد فرهنگی ۵۲ کشور جهان و نیز ۵۰ عروسک از اقوام بومی ومحلی ایران در موزه تاریخ شهر آمل به نمایش وتماشای عموم گذاشته شد.

بهناز مرادی افزود: هدف از برپایی این نمایشگاه و نمایش عروسک های ملل، معرفی نمادهای فرهنگی هرکشور با معرفی، اقوام، لباس‌ها، قصه‌ها و افسانه‌ها با همکاری موزه عروسک های ملل تهران و موزه تاریخ شهر آمل بوده است.

وی ادامه داد، نمایش عروسک های ملل،  نمادی از پوشش اقوام و استان های مختلف و زبان گویای آداب و رسوم و سنن اقوام ایران اسلامی است ونمادهای فرهنگی ۵۲ کشور شرکت کننده دراین موزه تاریخ شهر آمل است.

مدیر موزه تاریخ شهر آمل ادامه داد: اقشار مختلف مردم به ویژه دانش آموزان در این موزه با بهره مندی از زبان هنر می توانند با پوشش اقوام مختلف و آداب و رسوم آنان آشنا شود.

مرادی اظهار کرد: با هدف معرفی موزه تاریخ شهرآمل به شهروندان واستفاده از ظرفیت های هویت بخشی به شهروندان، پیش ازاین نیز موزه آمل میزبان آثارنقاشی کمالک الملک بوده که با استقبال خوب شهروندان آملی مواجه شده بود.

عروسک های ملل در راه موزه های استانها

مدیرموزه عروسک های ملل تهران هم دراین خصوص با بیان اینکه نمایشگاه سیار عروسک ها ملل نخستین بار پس از تهران در موزه تاریخ شهرآمل به نمایش گذاشته می شود، از انتقال این عروسک ها در قالب نمایشگاه های سیار در دیگر استانهای کشور خبر داد.

مسعود ناصری افزود: آثار ارائه شده در موزه آمل تا یکم اسفندماه صبح وعصر برای بازدید علاقمندان برپا است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.