با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

هرگونه عزل و نصب در هیأت‌های ورزشی مازندران ممنوع است

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به یکی از مصوبات ستاد عالی ورزش استان در خصوص عزل و نصب‌های ورزشی تاکید کرد؛ با توجه به نزدیک بودن انتخابات و لزوم ایجاد آرامش در فضای ورزش استان، هرگونه عزل و نصب در هیأت‌های ورزشی ممنوع است.

منتشر شده

در

بعد از مدت‌ها و بعد از مشکلات زیادی که در برخی از نقاط دستگاه ورزش در شهرهای مختلف استان به چشم می‌آمد، سرانجام شورایعالی ورزش به تصویب وزارت ورزش در آمد و این شورا در استان‌ها با مدیریت شخص اول استان باید هر چند وقت برگزار شود تا استاندار از نزدیک شاهد مشکلات موجود باشد و به رفع این مشکلات و ضعف ها بپردازد.

 با حضور استاندار، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیرکل ورزش و جوانان استان و برخی از مدیران کل دستگاه های اجرایی و دیگر مسؤولان ذیربط، نخستین جلسه ستاد عالی ورزش مازندران در استانداری برگزار شد.

احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران در نخستین جلسه ستاد عالی ورزش مازندران، که با حضور مسؤولان ارشد استان در استانداری برگزار شد، ورزش را جزو موضوعات مهم استان دانست که نیازمند نگاه فرابخشی است. 

استاندار مازندران تشکیل ستاد عالی ورزش را فرصت خوبی برای پیگیری مطالبات ورزش استان دانست و تاکید کرد؛ آسیب شناسی دقیق ورزش استان مهمترین وظیفه این ستاد باید باشد.

وی خواستار تشکیل کمیته‌های تخصصی در ذیل ستاد عالی ورزش استان شد و گفت: حوزه‌های ورزش همگانی، ورزش بانوان و ورزش قهرمانی باید به شکل بنیادین و زیربنایی دیده شوند و اعتقاد دارم با توجه به شرایط فعلی جامعه، موضوعات مرتبط با ورزش همگانی و ورزش بانوان در اولویت است.

حسین‌زادگان استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و هدفمند کردن پایان‌نامه‌های دانشجویی در رشته های ورزشی را در توسعه ورزش استان تاثیرگذار دانست و اظهار داشت؛ ستاد عالی ورزش زمانی نتیجه بخش خواهد بود که کارگروه‌های تخصصی علمی و عملی ذیل ستاد شکل گیرد و مصوبات ستاد نیز به‌صورت جدی پیگیری شود.

استاندار مازندران استقلال اقتصادی باشگاه‌های و هیأت‌های ورزشی و امنیت اقتصادی ورزشکاران را مورد اشاره قرار داد و گفت: تهیه و تنظیم برنامه عملیاتی کوتاه‌مدت و میان‌مدت، استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد و حضور و پیگیری مدیران استان در بالاترین سطح می تواند دستاوردهای خوبی را برای ورزش استان به ارمغان آورد.

وی مازندران را استانی مستعد در همه رشته های ورزشی توصیف کرد و افزود؛ باید از انحصار گرایی در رشته های ورزشی پرهیز گردد و برای توسعه همه رشته ها برنامه ریزی کنیم.

حسین‌زادگان با بیان اینکه حوزه ورزش به تناسب گستردگی‌ اش نیازمند همراهی و مشارکت اقشار مردم و  همه دستگاه‌های مسؤول است، ادامه داد: بی‌شک نقش مردم، مجمع خیرین و مشارکت‌های مردمی بیشتر از دستگاه‌های اجرایی و دولتی است و با همین نگاه در یک ساختار و سازوکار جدید با این شورا مشکلات ورزش احصا و آسیب‌شناسی می‌شود تا نقاط قوت حفظ شود و نقاط ضعف کاهش یابد.

استاندار مازندران با اشاره به ضرورت تحرک بیشتر در سطح ورزش همگانی و ورزش بانون در کشور و استان، گفت: از آن‌جایی که مردم مازندران به تناسب جمعیت، جزو استان‌های با اضافه وزن است و آمار بیماران قلبی و دیابتی نیز در آن بالاست و یکی از راه‌های جبران آن ورزش همگانی است، لازم است در قالب جلسات کارشناسی سیاست‌گذاری و برای ارتقای ورزش همگانی تصمیم‌گیری اساسی صورت گیرد.

حسن رنگرز نیز در این جلسه با اشاره به‌اینکه مازندران نخستین استانی است که جلسه ستاد عالی ورزش را تشکیل داده است، افزود؛ یکی از تکالیف وزارت ورزش و جوانان در قانون جدید، برگزاری ستاد عالی ورزش در سطح ملی و استانی است که خوشبختانه استان ورزشی مازندران در این موضوع هم پیشگام بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران خواستار تشکیل چنین جلساتی در سطح شهرستان ها شد و تاکید کرد؛ پیگیری مسائل حوزه ورزش و همچنین توسعه ورزش در همه نقاط استان در دستور کار ورزش و جوانان است.


وی یکی از چالش‌های جدی حوزه ورزش را تعطیلی ۱۰ ماهه اماکن ورزشی در پی شیوع کرونا دانست و گفت: کاهش تاب‌آورزی حوزه ورزش نگرانی‌های جدی را در این زمینه به‌وجود آورد و با توجه به مطالبات جدی در این زمینه می‌توان در شهرهای نارنجی و در رشته‌های ورزشی کم برخورد و با رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد بازگشایی اماکن ورزشی باشیم.
رنگرز همچنین با اشاره به یکی از مصوبات ستاد عالی ورزش استان در خصوص عزل و نصب‌های ورزشی تاکید کرد؛ با توجه به نزدیک بودن انتخابات و لزوم ایجاد آرامش در فضای ورزش استان، هرگونه عزل و نصب در هیأت‌های ورزشی ممنوع است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.