با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

هشدار پلیس راه مازندران به کشاورزان

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران با بیان اینکه تردد ماشین آلات کشاورزی در جاده‌های مازندران باتوجه به آغاز فعالیت کشاورزان افزایش پیدا کرده است، گفت: عبور ادوات کشاورزی کند رو در راه‌های اصلی ممنوع است و برابر قانون با جرایم برخورد می‌شود.

منتشر شده

در

سرهنگ قدمی با اشاره به خطرات تردد شبانه اینگونه ماشین آلات در جاده‌های فرعی و روستایی استان گفت: صاحبان و رانندگان ماشین آلات کشاورزی برای تردد در جاده‌های فرعی نیز ادوات کشاورزی خود را به سیستم کامل روشنایی مجهز کنند.

وی تردد ماشین آلات کشاورزی را یکی از چالش‌های خطرساز در فصل تابستان اعلام کرد و از مسافران خواست هنگام سفر به استان مراقب تردد این وسایل نقلیه باشند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی مازندران نداشتن آگاهی کافی برخی رانندگان ادوات کشاورزی از مقررات راهور، ناهمگونی سرعت حرکت این ادوات با سایر وسایل نقلیه و نداشتن منابع نوری برای دیده شدن از جمله خطرات تردد این ماشین آلات در جاده‌ها است.

سرهنگ قدمی گفت: پلاک‌گذاری ادوات کشاورزی دلیلی بر تردد آن‌ها در جاده‌های برون‌شهری نیست بلکه پلاک تنها سندی برای تأمین موجودیت و استفاده از برخی مزایای مانند کارت سوخت است.

وی افزود: بر اساس قانون ادوات کشاورزی تنها در جاده‌های خاکی و مزارع کشاورزی حق تردد دارند و مطابق قوانین راهنمایی و رانندگی، عبور آن‌ها در جاده‌های آسفالته تخلف محسوب می‌شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.