با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

واکسینه شدن 260 هزار آملی/ کاهش روند پذیرش بیماران کرونایی

مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل با اشاره به اینکه تعداد 260 هزار واکسن کووید 19 تاکنون به شهروندان آملی تزریق شدند، گفت: در این بین 80 هزار نفر دوز اول و دوم را دریافت کردند.

منتشر شده

در

احمدعلی رمضانی در آئین افتتاح چهارمین مرکز تجمیعی تزریق واکسن کووید 19 اظهار کرد: تعداد 260 هزار واکسن کووید 19 تاکنون به شهروندان آملی تزریق شد که در این بین 80 هزار نفر دوز اول و دوم را دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه حدود 2 تا 3 هزار نفر روزانه با ثبت‌نام در سامانه نام‌نویسی واکسیناسیون برای دریافت واکسن اعلام آمادگی می‌کنند، افزود: این افراد پس از ثبت‌نام نوبت‌دهی شده تا در سریعترین زمان واکسینه شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل با اعلام اینکه هم‌اکنون در نام‌نویسی و دریافت واکسن توسط متقاضیان به روز هستیم، تصریح کرد: البته در این بین افرادی هستند که به دلایل مختلف همانند بیماری یا موارد دیگر از دریافت واکسن منصرف شوند.

این مسؤول در مورد دریافت مرحله دوم واکسن اسپوتنیک وی و نبود این واکسن، بیان کرد: متأسفانه افراد زیادی دز اول واکسن خود را طی ماه‌های گذشته اسپتنیک وی دریافت کردند ولی بنا به نبود این واکسن، حدود 3 هزار نفر مرحله دوم را طبق مصوبه وزارت بهداشت واکسن استرازنکا تزریق کردند.

رمضانی با اشاره به اینکه روند کاهشی شیوع ویروس کرونا طی دو هفته گذشته تاکنون از خبرهای خوشایندی است که می‌شنویم، یادآور شد: با توجه تعداد کم در پذیرش بیماران کرونایی امیدواریم طی روزهای آینده با رعایت همه جانبه مردم و زدن ماسک روزهایی با رنگ آبی را در این شهرستان شاهد باشیم.

وی با اعلام اینکه وزارت بهداشت و درمان رنگ‌بندی شهرها را اعلام می‌کند، بیان کرد: روزانه حدود ۱۴هزار واکسن در این شهرستان تزریق می‌شود و تعداد 9 مرکز تجمیعی علاوه بر همه مراکز خدمات جامع سلامت شهری، روستایی و خانه‌های بهداشت امر واکسیناسیون را عهده‌دار هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آمل با اشاره به ورود داوطلبانه ۸پزشک خانواده شهری در طرح واکسیناسیون، خاطرنشان کرد: با توجه به ورود همه پزشکان خانواده شهری و تأمین حدود 30 هزار واکسن روزانه بتوانیم طی 20 روز آینده جمعیت‌های شهری و روستایی را واکسینه کنیم.

این مسؤول با درخواست از مردم و توجه جدی به زدن ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم برگزاری دورهمی و مهمانی‌ها، مراسم‌های ختم و ازدواج، گفت: امیدواریم با رعایت مردم و عدم برگزاری مراسم‌ها بتوانیم هرچه زودتر شاهد روند شیوع ویروس کرونا و قطع زنجیره انتقال باشیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.