با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

وجود اهداف سیاسی برای پیشنهاد سایت‌های دفن زباله در آمل/دپوی زباله در «عمارت» فاجعه بزرگی است

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: مسؤول شهری اعلام کرده که مدیرکل مگر قیم مردم آمل است ولی همان فرد امروز دایه مهربان‌تر از مادر شده و سایت‌های مختلف دفن زباله پیشنهاد می‌دهد که واقعا نمی‌دانم علت مسئله سیاسی است یا دلیل دیگر دارد.

منتشر شده

در

حسین‌علی ابراهیمی‌کارنامی پنج‌شنبه‌شب در دومین همایش ملی نجات مرال‌ها در جمع مسؤولان و طبیعت‌دوستان این شهرستان، اظهار کرد: مرال میراث طبیعی زنده بوده و نقش مهمی در اکوسیستم طبیعی دارد.

وی افزود: مرال یکی از نمادهای حفاظت از تنوع زیستی در مازندران است که حافظان این گونه‌های کم‌یاب جانوری علاوه بر حفظ مرال در طبیعت، به حفظ زیستگاه و حفاظت از تنوع زیستی توجه ویژه دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به خشک شدن حدود 6 هزار هکتار از منطقه میانکاله که خشکسالی هم در آن تأثیرگذار بود، تصریح کرد: با حمایت طبیعت‌دوستان و حامیان محیط زیست بخشی از میانکاله آبگیری شده تا خبرهای خوبی منتشر شود.

این مسؤول با بیان اینکه دولت به هیچ وجه به تنهایی نمی‌تواند محیط زیست را حفظ کند، یادآور شد: در این مسیر سخت نیاز به همراهی و کمک همه مردم داریم.

ابراهیمی با اشاره به اینکه مردم مازندران برای حفاظت از محیط زیست گام‌های اساسی برداشتند، خاطرنشان کرد: امروزه مردم استان به نفروختن زمین به غریبه و حفظ آن را افتخار می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه باید با تذکر مردم را از بلایی که خودمان به سرمان می‌آوریم هشدار دهیم، بیان کرد: باید برای حفاظت از محیط زیست فرهنگ‌سازی کنیم البته در مسیر حفظ طبیعت برخورد قاطع و بدون ملاحظه با شکارچیان داریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام اینکه دپوی زباله در عمارت فاجعه بسیار بزرگی است، یادآور شد: مسؤول شهری با اهداف مختلف اعلام کرده که مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مگر قیم مردم آمل است ولی همان فرد امروز دایه مهربان‌تر از مادر شده و سایت‌های مختلف دفن زباله پیشنهاد می‌دهد که واقعا نمی‌دانم علت مسئله سیاسی است یا علل دیگری مورد نظر است.

این مسؤول با اشاره به اینکه مقابل هر تخریب و نابودی محیط زیست می‌ایستم، ادامه داد: در برخی مناطق حکم قطع درختان زیادی برای ایجاد جاده روستایی صادر شده درصورتی که آن رو آبادی جمعیتی ندارد و بعد از راه‌سازی ویلاهای زیادی از آن منطقه سر بلند کردند.

ابراهیمی با اعلام صدور مجوز کک‌سازی در منطقه سوادکوه، بیان کرد: این کارخانه بلای فراوان سر مردم سوادکوه می‌آورد و محیط زیست را نابود می‌کند البته ما مخالف صنعت، تولید و ایجاد اشتغال نیستیم.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه باید جلوی هر چیزی که جنگل را تخریب می‌کند گرفته شود، اظهار کرد: معظم‌له در بیان اهمیت این موضوع هر ساله 15 اسفند ماه با دستان مبارک نهال‌های زیادی را غرس می‌کنند تا اهمیت درخت و محیط زیست بیشتر نمایان شود.

ابراهیمی گفت: با کمک و همراهی مردم در اجرای اهداف حفاظت محیط زیست موفق خواهیم بود زیرا این مملکت برای ما ایرانی‌ها است و هیچ کس جز خودمان نمی‌توانیم دست به سازندگی و نگهداری آن بزنیم./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.