با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

وجود ضریب اشتغال 93 درصدی در آمل/ ثبت 6867 اشتغال جدید آملی ها در سامانه رصد

منتشر شده

در

آمل نیوز – قربانعلی مسافر / رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی آمل با اشاره به وجود ضریب اشتغال 93 درصدی در این شهرستان، گفت: بیش از 6 هزار و 861 جوینده کار آمل در سامانه رصد به عنوان اشتغال جدید ثبت نام کردند.

سید شاهین حسینی عصر امروز در نشست مسؤولان و مدیران شهری، اظهار کرد: رشد و توسعه هر کشور مرهون تلاش و مجاهدت جامعه کارگری و کارآفرینان است که در خط مقدم جبهه کار و تلاش قرار دارند و معمولا عادت به دیده شدن ندارند.

وی افزود: در تحقق اهداف اقتصادی و اجتماعی نظام قشر کارگری کار بزرگی برعهده دارند زیرا فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال در گروه هم فکری و اتحاد همه دستگاه ها و کارفرمایان است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آمل تصریح کرد: با توجه به بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی در معرفی شعار سال ۱۴۰۲ به مهار تورم و رشد تولید، امید داریم همه مسؤولان با نگاه جهادی و حمایتی به مقوله تولید نگاه داشته باشند و برای مهار و کاهش تورم تمام تلاش خود را به کار ببندند.

وی با اشاره به فعالیت این اداره در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم، بیان کرد: برای برگزاری هفته گرامیداشت کار و کارگر ۲۷ برنامه مدون در دستور کار داریم و تشکیل ستاد بزرگداشت هفته کار و کارگر برنامه هایی همانند عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده شهدای کارگری، تجلیل بیش از ۱۰۰ کارگر نمونه، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی در دستور کار قرار دارد.

حسینی با اشاره به حضور در کارخانجات، واحدهای تولیدی و کارگاه ها در هفته کار و کارگر، خاطرنشان کرد: در سال تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین توانستیم ۷۱۹ طرح جامعه هدف کمیته امداد در این شهرستان شناسایی کنیم که از محل تسهیلات تبصره ۱۶ برخوردار شدند.

وی با بیان اجرای ۲۳۸ طرح اداره بهزیستی آمل با پرداخت تسهیلات اشتغالی توانست بیشترین خدمات را نسبت به دیگر شهرها ارائه دهد، گفت: در زمینه مشاغل خانگی ۲۴۴ طرح پشتیبان و خوداشتغالی شناسایی شده و از تسهیلات مشاغل خانگی برخوردار شدند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان آمل بیان کرد: در سامانه رصد اشتغال از مجموع ۴ هزار و ۸۴۳ تعهد اشتغال شهرستانی بیش از ۶ هزار و ۸۶۱ نفر در این سامانه به عنوان اشتغال جدید ثبت نام کردند، یادآور شد: در این زمینه ۱۴۱ درصد میزان تعهد محقق شده و توانستیم رتبه نخست بین شهرهای مختلف مازندران را به خود اختصاص دهیم.

حسینی خاطرنشان کرد: در قالب تعهد تسهیلات اشتغالزایی ۷۱۸ مورد با همکاری ادارات صمت و جهاد کشاورزی در قالب ۹۶ طرح بزرگ استانی شناسایی شده و از مزایای تسهیلات به میزان ۱۹۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برخوردار شد.

وی با بیان اینکه ضریب اشتغال شهرستان آمل در حال حاضر ۹۳ درصد بوده که باید این میزان ضریب حفظ و ارتقا یابد، بیان کرد: تعداد ۵۰۰ نفر از جویندگان کار از طریق کاریابی ها مشغول به کار شدند همچنین در زمینه مستمر بگیران بیکاری یک هزار و ۷۰۰ نفر بوده که در پایان سال این میزان به یک هزار و ۳۰۰ نفر رسیده است.

حسینی با بیان اینکه هم اکنون ۶۰ هزار نفر نیروی کار مشمول قانون کار هستند، یادآور شد: در زمینه تنظیم روابط کار اختلاف بین کارگری و کارفرمایی توانستیم ۳۰ درصد پرونده ها را به صورت سازشی به حل و فصل برسانیم.

وی گفت: امر آموزش قوانین و مقررات کارآفرینان از مهمترین مسائل مطرح شده است که به دلیل عدم اطلاعات و آگاهی از حداقل های قانون کار دچار چالش هایی هستیم همچنین در این زمینه سعی داریم با برگزاری نشست های آموزشی بتوانیم آگاهی لازم در زمینه قانون کار و کارگری داشته باشیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.