با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

وجود 375 حامی ایتام در چمستان

رئیس کمیته امداد چمستان با اعلام اینکه 951 خانوار چمستانی از حمایت‌های مختلف کمیته امداد امام خمینی(ره) بهره می‌گیرند، گفت: تعداد ۳۷۵ حامی نیکوکار در این شهر حمایت از ایتام را بر عهده دارند.

منتشر شده

در

رمضان علیپور اظهار کرد: یکی از بزرگترین یادگاری‌های ماندگار امام امت تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) برای حمایت از محرومان، کاهش فقر، افزایش توانمندی اقشار کم‌درآمد و بدون سرپرست و ایجاد اشتغال بود که امروزه گستردگی بسیار زیاد به خود گرفته است.

وی افزود: هم‌اکنون در شهر چمستان بیش از 951 خانوار از حمایت‌های مختلف کمیته امداد امام خمینی(ره) بهره می‌گیرند.

رئیس اداره کمیته امداد شهر چمستان با اشاره به حمایت بدون چشم‌داشت و خداپسندانه نیکوکاران و خیران به افراد تحت حمایت، بیان کرد: تعداد ۳۷۵ حامی نیکوکار در این شهر حمایت از ایتام و فرزندان بدون سرپرست را بر عهده دارند.

این مسؤول با اشاره به مشارکت 800 میلیون ریالی یک نیکوکار چمستانی در نشاندن لبخند بر چهره یکی از خانواده‌های ایتام، تصریح کرد: این نیکوکار مبلغ 800 میلیون ریال برای خرید مسکن یکی از خانواده‌های ایتام را در قالب طرح مفتاح‌الجنه متقبل شد.

علیپور با بیان اینکه هر سال در ماه مبارک رمضان با هدف کمک به ایتام و خانواده‌های تحت حمایت و رویکرد ترویج فرهنگ احسان، انفاق و نیکوکاری طرح مفتاح‌الجنه برگزار می‌شود، یادآور شد: در این طرح بازدید از خانواده‌های تحت حمایت با حضور مسؤولان و خیران انجام شده و مشکلات و گره‌های آنها باز خواهد شد.

وی با اعلام اینکه پس از دیدار با مددجویان در قالب طرح مفتاح‌الجنه خیران در بخش‌های نظیر تعمیرات مسکن، انشعابات و کمک‌های نقدی به مددجویان مساعدت داشتند، خاطرنشان کرد: کمیته امداد چمستان با کمک حامیان و خیران به ۷۶ خانواده تحت حمایت ایتام و محسنین خدمات ارائه داد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) چمستان با اشاره به درخشش چمستانی‌ها در جشن لذت لبخند، یادآور شد: خیران نیکوکار برای کمک به نیازمندان با حضور پر رنگ در این جشن مبلغ یک میلیارد و 300 میلیون ریال در بخش‌های مختلف به نیازمندان کمک کردند.

این مسؤول با اعلام اینکه در دیدار با مددجویان در قالب طرح مفتاح‌الجنه خیران در بخش‌های تعمیرات مسکن، خرید آن و کمک‌های نقدی به مددجویان مساعدت داشتند، گفت: توزیع 35 سبد غذایی بین نیازمندان این شهر توسط یکی از پزشکان خیرخواه از دیگر برنامه‌ها بوده که در آن گوشت قرمز، مرغ، برنج و اقلام مورد نیاز زندگی تهیه شد.

علیپور متذکر شد: ۳۷۵ حامی نیکوکار در چمستان حمایت مادی و معنوی ۷۵ نفر از ایتام و فرزندان طرح محسنین را برعهده دارند و حمایت حامیان در بخش‌های مختلف فرهنگی، درمانی، معیشت، عمرانی و تحصیل است.

وی با اشاره به اینکه حامی‌یابی، اطعام‌دهی و دیدار با خانواده نیازمندان از اهداف طرح مفتاح‌الجنه است، بیان کرد: دادگستری چمستان در اقدام جدید با نگاه خیرخواهانه و مثبت برای کمک به نیازمندان، مجرمان متخلف را ملزم کرد تا جریمه نقدی جایگزین حبس را برای کمک به نیازمندان پرداخت کنند.

وی افزود: براساس تعامل و تشکیل جلسه با رئیس دادگستری چمستان مقرر شد تا صدور رأی برای برخی از مجرمانی که باید متحمل حبس شوند به جریمه نقدی و کالا تبدیل شده و برای کمک به نیازمندان به کمیته امداد معرفی شوند.

رئیس کمیته امداد چمستان با بیان اینکه جرایم جایگزین حبس برای اموری همانند لوازم زندگی، کمک به ساخت‌وساز مسکن و دیگر بخش‌ها به نیازمندان اختصاص یابد، ادامه داد: در نخستین اقدام، دادگستری این شهر حکم جرائم جایگزین حبس هفت مجرم را برای خرید لوازم زندگی نیازمندان این شهرستان صادر کرده است و این جرائم شامل 10 دستگاه یخچال، پنج دستگاه کولر اسپیلت، سه دستگاه جارو برقی، سه دستگاه ماشین لباسشویی و دو دستگاه تلویزیون بوده است که محکومان آن لوازم را خریداری کرده و توسط کمیته امداد چمستان به نیازمندان تحویل دادند.

علیپور گفت: هدف از این اقدام استفاده و بهره‌مندی از فرصت‌های موجود در دادگستری و محاکم قضائی این شهرستان به نفع نیازمندان جامعه است./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.