با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

وظایف شورای اسلامی و شهر در قبال مردم- “اعظم‌السادات علوی”

وظایف شورای اسلامی و شهر در قبال مردم- "اعظم‌السادات علوی"

منتشر شده

در

اعضای شورای شهر و شهرداری مؤظف هستند علاوه‌ بر اقدامات عمرانی و توسعه‌ای و همچنین زیباسازی شهر برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی و تقویت روحیه شهروندان بسترها و زیرساخت‌های لازم را برای اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در نقاط مختلف شهر فراهم کنند.

بهبود کیفیت فرهنگی شهرنشینی را مستلزم بهره‌گیری از ظرفیت‌های  موجود، با حفظ حقوق اجتماعی شهروندان و تلاش در ترویج فرهنگ ایرانی، اسلامی.

ارتباط بیشتر با مردم و استفاده از تجربیات افراد متعهد در بحث مدیریت شهری راهکار خوبی برای استفاده از ظرفیت‌های بالقوه است.

باید از نوجوانان، جوانان و کودکان به‌عنوان سفیران خانواده‌ها استفاده و با  برگزاری تئاتر و نمایش‌های خیابانی، پیاده‌روی خانوادگی، توسعه و افزایش فرهنگ‌سراها و خانه محله‌ها و همچنین برگزاری جشن در مناسبت‌ها و اعیاد گوناگون در نقاط مختلف شهر از‌ جمله بوستان‌ها و پارک‌های شهر راهکارهایی است که می‌تواند در ارتقا فرهنگ اصول شهروندی و شهرنشینی مؤثر باشد.

در بخش‌های مختلف جامعه ما از جمله گردشگری و جهاد کشاورزی، ضعف منابع ملی نیست، کشور ما از نعمات خدادادی بسیاری برخوردار است اما مدیریت صحیح وجود ندارد، اگر مدیران به دنبال منافع شخصی خود نباشند و از این نعمات برای حفظ نشاط و رفاه اجتماعی جامعه استفاده کنند ما یک جامعه بسیار عالی خواهیم داشت.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.