با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

پلمب 29 واحد خبازی در مازندران/ 290 نانوایی اخطار گرفتند

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: پس از یک‌هزار و 250 مورد بازرسی در یک‌ماه گذشته تعداد 29 واحد خبازی در استان پلمب شدند و تعداد 290 مورد اخطار به واحدهای خبازی داده شد.

منتشر شده

در

به گزارش پایگاه خبری آمل نیوز، طرح ویژه استانی ستاد نظارت بر نانوایی‌ها عصر امروز با حضور مسؤولان اداره غله مازندران، اداره صنعت، معدن، تجارت و اتحادیه خبازان در این شهرستان اجرا شد تا از واحدهای مختلف خبازی و نانوایی‌ها بازدید لازم انجام شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آمل اظهار کرد: در روزهای مختلف سال بازرسی و بازدید از واحدهای خبازی برای ارائه نان مطلوب، باکیفیت و بهداشتی انجام می‌شود زیرا نان قوت قالب مردم است و همه اقشار جامعه بر سر سفره‌های خود از نان این برکت الهی استفاده می‌کنند.

عباس‌علی وفایی‌نژاد با اشاره به اینکه بازدیدها در ایام شیوع ویروس کرونا بیشتر از گذشته است، افزود: طرح تشدید نظارت و بازرسی بر واحدهای خبازی عصر امروز در شهرستان آمل اجرا شده و این طرح با رویکرد رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا انجام شد.

وی با اعلام همکاری اداره غله مازندران، دانشگاه علوم پزشکی مازندران، شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌ها، اداره صمت، بازرسان فرمانداری و اتحادیه خبازان در طرح تشدید نظارت و بازرسی بر واحدهای خبازی، تصریح کرد: بازرسی‌ها بر اساس مسائل مرتبط با بهداشت و رعایت پروتکل‌ها انجام می‌شود، تذکرها، نکات صنفی و تخلفات جمع‌بندی و دسته‌بندی شده تا نان سالم به دست مردم برسد و در شرایط کرونا زنجیره انتقال از سوی واحدهای خبازی قطع شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با اشاره به اینکه در ماه گذشته تعداد یک هزار و ۲۵۰ بازدید و بازرسی از واحدهای خبازی در سطح شهرهای مازندران انجام شد، بیان کرد: تعداد ۲۹ واحد خبازی در این بین پلمب شدند و تعداد ۲۹۰ مورد اخطار به واحدهای خبازی شهرهای مختلف داده شد تا در صورت تکرار اقدام به پلمب شود.

این مسؤول با اعلام اینکه حدود ۵ هزار واحد خبازی و نانوایی در مازندران فعالیت دارند و بیش از ۴۰۰ واحد خبازی و نانوایی در این شهرستان مشغول به کار هستند، ادامه داد: در بازرسی‌ها مهمترین مسئله رعایت بهداشت است البته اکثر خبازان در نانوایی‌ها رعایت فاصله اجتماعی را داشته و تأکیدات فراوان بر رعایت فاصله یک تا یک متر و نیم در صف‌ها دارند.

وفایی‌نژاد بیان کرد: برخی واحدهای خبازی در اقدامی جالب توجه دست به نشانه‌گذاری صفوف با رعایت فاصله حدود یک متر و نیم زدند.

وی یادآور شد: البته استفاده از ماسک یا شیلد حفاظتی در واحدهای خبازی، استفاده از مواد ضدعفونی استاندارد دست و سطوح، بهره از کارتخوان و عدم دریافت وجه نقد، استفاده از پنس در جابجایی وجه نقد، شستشوی مکرر محل پخت و استفاده از انبر در جابجایی نان از مهمترین نکات قابل رعایت نانوایی‌ها است.

وفایی‌نژاد گفت: تمام سعی و تلاش خود را به کار می‌بندیم تا نان سالم به دست مردم برسد و با عزم جدی در راه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی گام برمی‌داریم./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.