با ما همراه باشید

سیاست

پیگیری کنترل هوشمند اجاره مسکن در مشاور املاک‌ها

منتشر شده

در

آمل نیوز- گزارش: قربانعلی مسافر / نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در مورد کنترل هوشمند افزایش ۲۰ درصدی اجاره بهای منازل در املاک‌ها، گفت: در این زمینه نیز تحقیقات زیادی انجام شد، نمایندگان کمیسیون عمران مجلس پیگیر موضوع هستند .

تهیه مسکن مناسب یکی از مهمترین اولویت‌های تشکیل یک زندگی ایده‌ال است و در کنار آن شغل برای سرپرست خانواده موجب ایجاد امنیت و آسایش می‌شود.

با توجه به شرایط اقتصادی و گرانی‌ها جوانان کشورمان کمتر به سمت تشکیل خانواده و ازدواج می‌روند تا سن ازدواج بالا رفته و جوانان دختر و پسر زیادی که می‌توانند با تشکیل خانواده بنیان‌ساز جامعه‌ای فعال و پیشرو باشند، چشم بر روی ازدواج ببندند.

امروزه بسیار از جوانان نوکیسه، والدین عیال‌وار و سرپرستان خانواده در کشورمان که با کار شبانه‌روزی و حقوق حداقلی امرار معاش می‌کردند تا چندی قبل دغدغه اجاره خانه سرسام‌آور نداشتند و مستأجرانی بودند که هر ماه می‌توانستند دست در جیب کرده و اجاره خانه را پرداخت کنند.

با توجه به افزایش تورم در کشورمان، مدتی است اجاره منازل افزایش نجومی داشته، والدین مستأجر علاوه بر تأمین خوراک و پوشاک اعضای خانه، نگرانی دوچندان برای اجاره بهای منازل دارند.

 

افزایش نجومی اجاره‌بهای مسکن دغدغه خانواده‌های ایرانی

اجاره منازل چند وقتی است که بسیار افزایش داشته و به خود فزونی دو تا پنج برابری می‌بیند تا در این بین والدین کاسه چه کنم؛ چه کنم به دست بگیرند و به دنبال خانه‌های با اجاره پایین‌تر باشند.

در این بین بسیاری از خانه‌های افراد متمول و ثروتمند نیز به حال خود رها شده و مسؤولان به آن خانه‌های خالی لقب داده‌‎اند تا با شناسایی آن، مالیات سنگین تعلق گرفته تا صاحبان منازل آن را با قیمت مناسب به اجاره بسپارند.

بسیاری نیز افزایش بیش از ۲۰ درصدی اجاره بها خانه‌ها را برای مستأجران غیرقانونی دانستند درحالی که گمان نمی‌رود صاحبان منازل بر این مسئله صحه گذاشته و در افزایش اجاره تنها به عدد ۲۰ درصد بسنده کنند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مورد افزایش بیش از حد اجاره بهای منازل، کنترل خانه‌های لوکس و لاکچری خالی و نگرانی مستأجران خانه به دوش، اظهار کرد: افزایش اجاره بها و چگونگی مدیریت خانه‌های خالی چند وقتی است که دغدغه همه نمایندگان مجلس است و با جلسات مختلفی در صحن مجلس به این موضوع پرداخته شد.

 

کمیسیون عمران مجلس پیگیر ساماندهی اجاره‌بهای منازل

رضا حاجی‌پور افزود: هم در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و هم در صحن علنی برای این مباحث بحث و بررسی فراوان قرار گرفت و به تصمیماتی مطلوبی رسیدیم.

وی با تأکید بر اینکه بحث مالیات بر خانه‌های خالی از سوی مجلس با جدیت در حال پیگیری است، تصریح کرد: کمیسیون عمران مجلس تمام قد برای اجرای آن ایستادگی دارد و با بررسی و شناسایی تعداد خانه‌های خالی در سطح تهران و مناطقی که خانه‌ها خریداری و به حال خود رها شده است وضعیت مشخص می‌شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای این منازل باید هم مالیات وضع شود و اجاره بها با توجه به شرایط خاص و روال عقلانی جامعه تعلق گیرد.

حاجی‌پور بیان کرد: برای اقشار و خانواده‌های ضعیف که حقوق ناچیز دارند و با آن می‌خواهند زندگی و روزمره خود را بگذرانند پرداخت اجاره حداقلی می‌تواند مسیر زندگی‌شان را در پیش بگیرد ولی اجاره‌های سنگین و چندین برابری شیرازه زندگی اقشار متوسط رو به ضعیف را به هم می‌ریزد.

 

اجاره‌های سنگین مسکن شیرازه خانواده‌ها را برهم می‌زند

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در مورد کنترل هوشمند افزایش ۲۰ درصدی اجاره بهای منازل در دفاتر مشاور املاک‌ها، گفت: در این زمینه نیز تحقیقات زیادی انجام شد، نمایندگان کمیسیون عمران مجلس پیگیر موضوع هستند و همه نمایندگان دغدغه‌شان سر و سامان دادن به اجاره بهای منازل در شرایط سخت اقتصادی است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.