با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

چرا برق بدون اطلاع قبلی قطع شد؟

تاخیر در تکمیل تاخیر در تکمیل تعمیرات نیروگاه‌ 1000 مگاواتی بوشهر و 3500 مگاوات از نیروگاه‌های حرارتی، عامل قطعی بی خبر برق در انتهای اردیبهشت ماه بود.

منتشر شده

در

در روزهای گذشته قطعی گسترده برق سراسر کشور را در گیر خود کرد.

در همین رابطه یکی از دلایل اساسی نارضایتی شکل‌گرفته  پیرامون مسئله قطعی برق نحوه اطلاع رسانی ضعیف برنامه خاموشی‌ها تلقی می‌شود. در حقیقت قطعی برق در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته به تاریخ 29 و 30 اردیبهشت‌ماه سال 1400 بدون هیچ اعلام قبلی به خانه مردم رسید و بخش عمده‌ای از فعالیت‌های روزانه مردم را مختل کرد.

ابعاد پدیده قطعی بی‌خبر برق به اندازه‌ای وسیع بود که دامن بیماران کرونایی، ملی‌پوشان تیم ملی شطرنج،‌ امتحانات دانش‌آموزان و سایر اقشار جامعه را در بر گرفت.

* تاخیر در تکمیل تعمیرات نیروگاه‌های کشور

بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته توسط خبرنگار فارس از منابع موثق، علت اطلاع رسانی ضعیف صنعت برق در مواجه با خاموشی‌های انتهای اردیبهشت‌ماه سال 1400، تاخیر در تکمیل تعمیرات بخشی از نیروگاه‌های کشور بوده است.

بر همین اساس، مقرر بود تا پیش از ورود به پیک گرمای فصل بهار، نیروگاه 1000 مگاواتی اتمی بوشهر به همراه 3500 مگاوات از ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی دوره تعمیرات خود را به اتمام برسانند و در تامین برق به شبکه کمک کنند.

با این وجود تعمیرات تا زمان مورد نظر به پایان نرسیده و تاخیر در تکمیل تعمیرات نیروگاه‌های مذکور سبب شده تا صنعت برق با بحران خاموشی مواجه شده و مجبور به قطع برق بدون اطلاع قبلی به مردم شود.

بر این اساس وزارت نیرو که انتظار داشت تا زمان مورد نظر تعمیرات این واحدهای نیروگاهی به اتمام برسد برای اطلاع رسانی قطع برق به مردم هیچ برنامه ریزی مشخصی نداشته است و به همین دلیل جداول منتشر شده برای قطعی برق در روزهای بعد هم پراشتباه و غیر قابل ارجاع بوده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.