با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

کارگران صاحبان اصلی سازمان تامین اجتماعی هستند

 رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران گفت:هیچ کس حق ندارد منابع سازمان تامین اجتماعی را در جای دیگری هزینه کند.

منتشر شده

در

نصراله دریابیگی، در دومین همایش منطقه ای هئیت مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران استان مازندران که در شهرستان آمل برگزار گردید ،با اشاره به انتخاب شایسته علی ربیعی، بعنوان وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت : بی شک تجربیات ارزشمند سال‌ها مدیریت به همراه رویکرد تعالی و سازنده ایشان  موجبات پیشرفت روزافزون و توسعه برنامه محور جامعه کار، تولید و تعاون می شود .

وی اظهار داشت: مهمترین مسئله ایی که تک تک ما باید پیگیری کنیم این است که سازمان تامین اجتماعی مال دولت و کارفرما نیست، اصل مالکیت برای کارگران می باشد اینکه برخی می خواهند درمان کشور را متمرکز کنند و تغییر و تحول در سلامت را انجام دهند بسیار خوب استٰ ولی نباید از حق و حقوق کارگران این کار انجام پذیرد.

دبیر اجرائی تشکیلات خانه کارگر مازندران گفت :کارگران ، صاحبان اصلی منابع سازمان تامین اجتماعی هستند و هیچ کس حق ندارد منابع این سازمان را در جای دیگری هزینه کند .

وی بیمه سازمان تامین اجتماعی را یک بیمه بین نسلی دانست که صد درصد درآمدهای آن متعلق به کارگران است و ادامه داد :اساس بحث در حوزه تامین اجتماعی این است که رویکرد و نگاه دولت‌ها به حوزه بیمه‌ای اداره سازمان‌های بیمه‌ای است و در هیچ جای دنیا سازمان بیمه‌ای که پول آن مال کارگر است، توسط دولت اداره نمی‌شود.

وی از تامین اجتماعی بعنوان  یک سازمان کاملا غیردولتی نام برد و اظهار داشت : خالص منابع امروز سازمان، از نظر ما یک ریالش متعلق به دولت نیست و متعلق به کارگر است و باید توسط همین گروه اداره شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران افزود: یکی از مهمترین هدف ما در مجلس بحث درمان بوده است .درمان نباید  از تامین اجتماعی منفک شود و به سال های قبل از سال  69 برگردد.

دریابیگی بیان کرد: در مسائل کارگری مواردی چون وحدت، انسجام، دوستی را باید رعایت کنیم و مهمترین هدف ما استقلال سازمان تامین و  داشتن درمان در بخش تامین اجتماعی می باشد.

وی ادامه داد: تشکلات کارگری به دنبال عدالت و تقسیم عادلانه ثروت و اسقرار تامین اجتماعی است  .

دریابیگی، با اشاه به اینکه سازمان تأمین اجتماعی یک نهاد عمومی غیر دولتی است که اصل سه جانبه گرایی بر آن حاکم است، حفظ و حراست از منابع سازمان را ضروری دانسته و اذعان داشت حرکتهای غیرکارشناسانه و یک طرفه، تضییع حقوق کارگران و بازنشستگان را به دنبال خواهد داشت.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران در پایان گفت: در دولت مقام معظم رهبری درمان رایگان برای کارگران در مجلس تصویب و در سال 69 اجرا شده است. ما امروز وظیفه داریم از این قانون برای عدالت اجتماعی که به یادگار مانده است و یکی از بهترین دستاورد های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است خوب حفظ حراست و پایداری کنیم.

 

ایلنا

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.