با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

کشف و ضبط بیش از ۳۳۵۰ دستگاه ماینر غیرمجاز در یک سال گذشته

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران از کشف و ضبط بیش از ۳ هزار و ۳۵۰ دستگاه ماینر غیرمجاز در یک سال گذشته در استان خبر داد.

منتشر شده

در

به گزارش امل نیوز به نقل از روابط عمومی توزیع برق مازندران، فرامرز سپری با اعلام این خبر گفت: طی یک‌سال اخیر ۳ هزار و ۳۵۰ دستگاه ماینر غیرمجاز از ۸۱ مرکز غیرقانونی استخراج رمزارز توسط همکاران و مسؤولان تست و بازرسی استان و امورهای توزیع برق با هماهنگی مسؤولان قضایی و با همکاری ماموران انتظامی در نقاط مختلف مازندران کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه مطابق دستورالعمل ارسالی از توانیر با تمامی این مشترکان برخورد و مبلغی معادل ۶۸ میلیارد ریال بهای انرژی بابت جریمه این دسته از مشرکان صادر شده است، افزود: پارسال با وجود تمامی مشکلات نزدیک به ۱۹ هزار کنتور معیوب در این شرکت تعویض شده است و میزان انرژی معادل ۱۵ میلیون کیلووات ساعت از این محل به مجموع فروش انرژی شرکت اضافه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندان ادامه داد: به منظور مدیریت دارایی و استفاده بهینه از سرمایه‌های شرکت و کاهش هزینه ها قراردادی با یکی از شرکت های کنتورسازی منعقد تا  قریب به ۲۰ هزار کنتور معیوبی که تعویض شده بودند تعمیر تا مجدداً به چرخه استفاده شرکت توزیع وارد شوند.

سپری گفت: به منظور مقابله با پدیده شوم برق های غیرمجاز و با استفاده از روش های مختلف کنترل مصارف مشترکان تعداد ۳ هزارو ۵۰۰ مشترک دارای تخلف در استفاده از انرژی برق شناسایی و مطابق دستورالعمل های موجود با آنها برخورد صورت گرفته است که از این محل نیز نزدیک به ۲۱ میلیون کیلووات ساعت انرژی به میزان فروش شرکت اضافه شد.

وی خاطرنشان کرد: با وجود ارائه دستورالعمل واگذاری انشعاب برق به صورت قانونی برای این دسته از مشترکان برخی افراد سودجو به صورت غیرقانونی اقدام به فعالیت در این زمینه می‌کنند که باعث افزایش مصرف و بروز مشکلات فراوان در کنترل بار مشترکان و در شرایط بحرانی بروز خاموشی‌های ناخواسته می‌شود، به همین منظور این شرکت طی قرادادی اقدام به انجام فرآیند شناسایی این دسته از افراد با جدیدترین روش‌ها در حوزه داده کاوی کرده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.