با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

کشف ۱۰ دستگاه ماینر غیرمجاز در آمل/ علت قطعی برق چه بود؟

۱۰ دستگاه ماینز غیرمجاز و دستگاه استخراج رمزارز در شهرستان آمل کشف و ضبط شد.

منتشر شده

در

تعداد ۱۰ دستگاه ماینر غیرمجاز و دستگاه استخراج رمزارز در شهرستان آمل کشف و ضبط شد.

 با توجه به گزارش‌های واصله مبنی بر استفاده غیر مجاز از دستگاه ماینر در یک واحد تجاری با هماهنگی دستگاه قضایی، عوامل انتظامی و کلانتری، دفتر حراست و بازرسی امور برق عملیات کشف ۱۰ دستگاه ماینر غیر مجاز با موفقیت انجام شد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق مازندران نیز روز گذشته در حاشیه آئین تفاهم‌نامه جایگزینی ۲۰ کیلومتر کابل فشار ضعیف به کابل خودنگهدار که با همکاری شهرداری آمل، انجام شد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: برخی از رمزارزها با امضای تفاهم‌نامه به صورت مجاز در حال فعالیت هستند و براساس قانون در زمان پیک مصرف باید خاموش شوند.

سید کاظم حسینی کارنامی، افزود: بیشتر فعالیت رمزارزها به صورت غیرمجاز بوده و با مصرفی حدود 20 آمپر همانند مصارف طبیعی خانگی به صورت غیرقانونی فعالیت دارند البته برخی افراد نیز در کنار استفاده مصارف خانگی از دستگاه ماینر استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت مستمر تیم بازرسی ادارات برق در شهرهای مختلف، تصریح کرد: برخی ماینرهای غیرمجاز برق توامان از کنتور و پشت کنتور مصرف دارند و تعدادی هم به صورت مستقیم از شبکه استفاده می‌کنند که شناسایی‌شان سخت است.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق مازندران با اعلام علت برخی خاموشی‌ها در شهرهای مختلف استان، گفت: برق از سه قسمت تولید، انتقال و توزیع تشکیل شده و با کم شدن تولید احتمال خاموشی بالا می‌رود همچنین بیتشر خاموشی‌ها به عواملی همانند آب پشت سدها و رمزارزها وابسته است.

این مسؤول با اشاره به اینکه ۵۴ درصد از میزان آب پشت سدها نسبت به گذشته کمتر شده است و ۷ هزار مگاوات کمبود تولید داریم، خاطرنشان کرد: تولید برق آبی از ۱۴ هزار مگاوات به ۶ هزار مگاوات رسیده است و کمبودها در کل کشور وجود دارد.

حسینی با اعلام پشت سر گذاشتن روزهای گرم در آخرین روزهای بهار، بیان کرد: این روزها نسبت به سال گذشته 4 درصد رشد گرما را داریم و وجود رمزارزهای غیرمجاز نیز باعث بالا رفتن بیش از اندازه برق شده است.

وی با بیان اینکه در هر منطقه سعی داریم فقط یک بار با بازه زمانی دو ساعت قطعی داشته باشیم، یادآور شد: خاموشی به دلیل کمتر بودن تولید نسبت به مصرف است، میزان برق لازم باید همان لحظه تولید شده تا مصرف شود همچنین حدود 5 درصد انرژی کل کشور را مازندران دارد و در روزهای خنک مازندران با توجه به مصرف کم کولر و خنک‌کننده‌ها قطعی چندانی نداریم./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.