با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

کشور نیازمند تلاش و همت جوانان است/شکستن حرمت بزرگان از مهمترین اهداف دشمنان است

منتشر شده

در

آمل نیوز – قربانعلی مسافر / استاندار مازندران گفت: جوانان کشورمان در دنیا با افتخار در مسیر رشد و توسعه علمی پرچم کشورمان را بالا بردند و ایران در آینده نزدیک به عنوان یکی از قطب‌های علمی بزرگ دنیا در شرایط تحریم همه‌جانبه خواهد بود تحریم محدودیت و سختی است و با تلاش و همت ویژه به افتخارات بزرگ رسیدیم و امروز کشور نیازمند تلاش و همت جوانان است.

سیدمحمود حسینی‌پور صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مازندران، در مدرسه دخترانه شیوای آمل اظهار کرد: آمل تنها شهری که امام در وصیتنامه خود از آن نام برد و اهمیت اتفاقی که ابتدای انقلاب در آمل روی داد و عملکرد مردم آمل در مقابله با مارکسیست از خود نشان دادند بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: شهر هزار سنگر بیانگر مقاومت عظیم مردمی آمل است، عدم مقاومت  مردم آمل در حماسه اسلامی سال ۱۳۶۰ می‌توانست ضربه بزرگی به اسلام و نظام بزند.

استاندار مازندران خاطر نشان کرد: آیت‌الله حسن‌زاده‌آملی و آیت‌الله جوادی‌آملی که در جهان اسلام شخصیت مهم علمی فلسفی عرفانی و فقهی هستند از نام‌آوران و اندیشمندان این خطه‌اند.

وی ادامه داد: آمل شهر نمونه کشور و استان در رشد استعدادهای دانش‌آموزی است اگر بخواهیم آینده آمل و مازندران در عرصه علمی ملی و بین‌المللی مورد توجه قرار گیرد توجه به امر آموزش و پرورش است.

استاندار مازندران اضافه کرد: توجه ویژه دولت سیزدهم و رئیس جمهور در زمینه توسعه علمی و فرهنگی در حال تبلور است.

وی ادامه داد: جوانان کشورمان در دنیا با افتخار در مسیر رشد و توسعه علمی پرچم کشورمان را بالا بردند و ایران در آینده نزدیک به عنوان یکی از قطب‌های علمی بزرگ دنیا در شرایط تحریم همه‌جانبه خواهد بود تحریم محدودیت و سختی است و با تلاش و همت ویژه به افتخارات بزرگ رسیدیم و امروز کشور نیازمند تلاش و همت جوانان است.

وی خاطر نشان کرد: مازندران در امید به زندگی استان اول کشور است و خانواده و جوانان ما امید فراوان به زندگی و آینده دارند مردم ما در شرایط سختی به سر می‌برند و قلدرهای جهانی و استکبارگران ۴۳ سال به دلیل سردادن فریاد آزادیخواهی کشورمان را در محاصره سخت اقتصادی قرار دادند و مرزها را به روی دستاوردها و تکنولوژی‌های جدید بستند و اقتدار جمهوری اسلامی ایران رشد و نمو جوانان در عرصه‌های مهم علمی و فناوری است.

حسینی‌پور خاطر نشان کرد: شاخص علمی و فلسفی مشخص است علما و فرهیختگان پزشکان الگوهای بازر ما هستند آن چیزی که امروز دشمنان ما را ناامید می‌کند قابلیت‌های علمی کشور در حوزه‌های مختلف است و به همین دلیل دشمنان به دنبال برهم زدن نظم و امنیت کشورمان هستند؛ دانش‌آموزان اثبات کردند در همه حوزه‌ها می‌توانند دست به کارهای بزرگ و حیاتی بزنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: احترام به پدر و مادر باید همچنان شاخص‌ترین روحیه تمام فرزندان این مرز و بوم باشد شکستن حرمت بزرگان از مهمترین اهداف دشمنان است و احترام به بزرگتر باعث رشد و نمو ما می‌شود.

استاندار مازندران یادآور شد: خواسته شهدا از ما این است درس را خوب بخوانیم و وقت‌مان را تلف نکنیم تا در اوج قلل علمی ظاهر شویم.

حسینی‌پور خاطر نشان کرد: باید دانش‌آموزان در حوزه‌های اجتماعی و عرصه‌های اجتماعی فعال باشند.

وی یادآور شد: پیگیری گام دوم انقلاب مهمترین بحثی است که دانش‌آموزان دبیرستانی باید پیگیر آن باشند؛رهبر انقلاب با نگاه ویژه در بیانیه گام دوم همه مسائل را بیان کردند و باید دانش‌آموزان چندین بار بیانیه گام دوم را بخوانند و نگاه عمیق داشته باشند.

به گزارش فارس،علاوه بر زنگ آغاز سال تحصیلی جدید، زنگ ایثار و مقاومت به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس و زنگ بزرگداشت علامه ذوالفنون آیت‌الله حسن حسن‌زاده‌آملی در نخستین سالگرد ارتحال آن عالم وارسته در مدارس آمل به صدا در آمده است.

دبیرستان دخترانه شیوا توسط خواجه ابوسعید آملی از شاگردان برجسته علامه حسن‌زاده آملی تاسیس شد.
همچنین در این مراسم از طرح یاریگران زندگی که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان مقاطع مختلف یک‌هزار و ۲۶۱ مدرسه در حال اجرا است، برای نخستین‌بار رونمایی شد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.