با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

کمک 7.5 میلیارد ریالی آملی‌ها در ساخت مسکن محرومان

در همایش گلریزان و تکریم از سازندگان مسکن محرومین آمل با همت خیران و نوع‌دوستان این شهرستان حدود 7 میلیارد و 500 میلیون ریال جمع‌آوری شد.

منتشر شده

در

رمضان ماه خیر و برکت، نیکی و دستگیری از نیازمندان است و می‌توان حس نوعدوستی و علاقمندی به انجام کارهای خیر را در شهرها و بخش‌های مختلف کشور به روشنی مشاهده کرد.

این بار خیران برای ساخت مسکن محرومان و نیازمندان گردهم آمدند و سرود خیر و نیک‌اندیشی سر دادند تا افراد مستحق جامعه کنار خانواده‌های خود به گرمی زندگی کرده و سرافکنده و شرمنده نباشند.

همایش تکریم از سازندگان مسکن محرومان گام خیری بود که از سوی سازمان بسیج سازندگی سپاه ناحیه مقاومت بسیج آمل تدارک دیده شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آمل در این همایش با اشاره به اینکه زمینه انجام کار خیر و نیک در هر ایرانی وجود دارد و مردم کشورمان نوع‌دوست و نیک‌اندیش هستند، اظهار کرد: برای حفظ خاک، دین، امنیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی بیش از 240 هزار شهید دادیم و شهدا از بزرگترین خیران هستند.

جابر عسکری افزود: سربازان کشورمان که مرزهای سیاسی ایران اسلامی را حفظ کردند افرادی همانند شهید حجی و حجی‌های مقتدر بودند که در بسیاری از اردوهای جهادی حضور داشتند و عاشقانه کار کردند.

وی با بیان اینکه تعطیلات نوروزی امسال با وجود سیل و آب گرفتن بسیاری از منازل و خانه‌ها بر کام بسیاری از هموطنان‌مان تلخ بود، گفت: با توجه به اینکه مردمان زیادی در تعطیلات نوروزی مشغول دید و بازدید، سفر و خوش گذراندن ایام عید بودند ولی بسیجیان به دور از خانواده عاشقانه در مناطق محروم و سیل‌زده خدمت‌رسانی را سرلوحه قرار دادند.

این مسؤول با اشاره به در دستور کار قرار داشتن ساخت 50 مسکن برای نیازمندان و محرومان در سال جاری، گفت: بسیج و سپاه در راستای جامه عمل پوشاندن به منویات رهبر انقلاب اسلامی گام برمی‌دارد و در این مسیر همه توان خود را به کار می‌بندد.

نائب‌رئیس مجمع خیرین محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی نیز آمل در این مراسم با اشاره به اینکه بسیج و سپاه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در کنار ملت و مردم بودند، اظهار کرد: ملت نیز همیشه پشتیبان و مددکار سپاه است.

تقی‌پور افزود: بعد جنگ هم سپاه و بسیج در کنار هم توانستند در حوزه‌های مختلف نظامی، امنیتی، اجتماعی، خدمت‌رسانی، سازندگی و درمانی رشد فراوانی را از آن خود کنند و با اردوهای جهادی در راستای محرومیت‌زدایی جامعه گام‌های اساسی بردارند.

وی با اعلام اینکه مجمع خیرین محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی سپاه ناحیه آمل از نیمه دوم سال 1397 کار خود را آغاز کرد، تصریح کرد: ساخت 19 واحد مسکونی برای نیازمندان در دستور کار قرار دارد که برخی از آنها با پیشرفت 90 درصدی و برخی با پیشرفت 35 درصدی همراه هستند ولی در مجموع پیشرفت عملیات عمرانی و ساخت این مسکن‌ها با میانگین 60 درصدی همراه است.

نائب‌رئیس مجمع خیرین محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی سپاه ناحیه آمل با اشاره به اینکه ساخت 50 واحد مسکن نیازمندان دیگر در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: در برآورد سپاه کربلای مازندران شهرستان آمل رتبه دوم را در حضور بسیج سازندگی و خدمات‌رسانی به مردم کسب کردیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه ساخت واحدهای مسکونی طی تفاهم‌نامه با کمیته امداد امام خمینی و سپاه ناحیه آمل شکل گرفت، گفت: در این تفاهم‌نامه هر واحد مسکونی حدود 55 مترمربع است که بخشی از عملیات ساخت را کمیته امداد تقبل کرد.

تقی‌پور بیان کرد: برای واحدهای 55 مترمربعی مسکن نیازمندان حدود 77 میلیون تومان هزینه می‌شود که 60 میلیون تومان آن شامل مصالح ساختمانی و مابقی شامل اجرت‌ها است.

امام جمعه آمل نیز در این نشست بیان کرد: هر کسی باید تا می‌تواند در زمان حیات با دستان خود دنیا و آخرت‌شان را آباد کند.

حجت‌الاسلام جلیل مرتضوی گفت: ماه رمضان فرصت بسیار مناسبی است تا انسان در کنار خودسازی و تهذیب نفس، به فکر نیازمندان و محرومان جامعه باشد.

در همایش گلریزان و تکریم از سازندگان مسکن محرومین بسیج سازندگی آمل با همت خیران و نوع‌دوستان این شهرستان حدود 7 میلیارد و 500 میلیون تومان جمع‌آوری شد./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.