با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

گرامیداشت مقام زنده یاد جابر معافی پاسداشت یک اندیشه است

گرامیداشت مقام زنده یاد جابر معافی پاسداشت یک اندیشه است

منتشر شده

در

هادی ابراهیمی مدیرکل صدا وسیما در آیین تکریم از مقام شامخ زنده‌یاد جابر معافی مدیر فقید خبرگزاری فارس مازندران با اشاره به اینکه رابطه دوستانه ای با مرحوم جابر معافی داشم، اظهار کرد: ایشان زندگی پر فراز و نشیبی داشتند کار خود را درحوزه خبرنگاری آغاز کردند، و علی‌رغم پیشنهاد ورود به مشاغل مختلف با علاقه در موضع خبرگزاری فارس ماندند.

* جابر معافی؛ منشأ خدمات و فعالیت‌های خوبی بود

وی افزود: جابر معافی منشأ خدمات و فعالیت‌های خوبی شدند، آن ویژگی که ایشان را ماندگار کرد، دارا بودن صراحت و صمیمیت با هم در پیگیری موضوعات مختلف بود و در کنار رفاقت صراحت، صداقت و شفافیت در کار داشتند و یک راوی صادق بودند.

ابراهیمی اضافه کرد: خبرنگاری کار سختی است، بحث بیمه خبرنگاران همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، البته برخی‌ها فقط عنوان خبرنگاری را یدک می‌کشند، ولایت‌مداری  مرحوم معافی موجب شد تا در انزجار دچار تغییر و تحول نشود.

* حفظ قلم و اندیشه در چهارچوب ارزش‌های اسلامی

این مسؤول بیان کرد: ایشان تلاش کرد قلم و اندیشه خود را در حوزه ارزش‌های انقلاب اسلامی حفظ کند، وی همسری خبرنگار انتخاب کرد و زندگی‌شان در مبنای رسانه و خبر بود تا پاسی از شب مشغول تظیم اخبار و یادداشت‌نویسی بوده و به این وضع عادت کرده بودند.

* پیگیری مشکلات، یک روز قبل از فوت!

وی ادامه داد: مرحوم جابر معافی چون شهدا در مسیر انقلاب قدم بر‌می‌داشت، حتی  یک روز قبل از فوت پیگیر مشکلات خبرنگاران بود،  فردای آن روز به انا لله و انا الیه راجعون لبیک گفت.

ابراهیمی تصریح کرد: هنر مرحوم معافی زمان‌شناسی، زبان‌شناسی و تحلیگر خوب بودن در این عرصه بوده و این رمز موفقیتش بود.

* کمرنگ شدن حمایت و پاسداشت نیروهای انقلابی 

مدیرکل صدا و سیمای مازندران یادآور شد: در شرایط حساس امروز، حمایت از نیروهای اصیل انقلابی در حال کمرنگ شدن است، بنابر تأکید مقام رهبری به مجلس خبرگان در گام دوم انقلاب توجه به سه رویکرد خودسازی، جامعه‌سازی و تمدن‌سازی ضروری است .

* نقد انقلاب اسلامی به‌واسطه نقد افراد تحلیلی سطحی است

وی تصریح کرد: چنانچه رسانه مدیری را در جامعه اسلامی نقد کرد، نمی‌توانیم بگوییم انقلاب اسلامی را نقد کرد که این یک نگاه عوامانه و تحلیل سطحی است، جمهوری اسلامی برآمده از اندیشه اسلامی است.

* تکریم جابر معافی‌ها پاسداشت از اندیشه اسلامی است

ابراهیمی خاطرنشان کرد:  برخی فکر می‌کنند که انقلاب و جمهوری اسلامی در همان دهه اول انقلاب مسیرشان از هم جدا شده است، که در فتنه ۸۸ رگه‌هایی از همین تفکر رادیدیم، گروه‌های چپ‌گرا و توده‌ای با آرایش سیاسی در چهار دهه انقلاب وجود داشتند.

این مسؤول اضافه کرد: پاسداشت و تکریم از جابر معافی پاسداشت از اندیشه اسلامی در این شرایط سخت توجه به بیانیه گام دوم انقلاب می‌تواند حسن ختام کار باشد، در رسانه ملی هم با حفظ دستاوردهای خوب باید گام دوم انقلاب را محکم‌تر از گام بعدی برداریم.

* مرهون جابر معافی حامی یک اندیشه برای مردم بود

وی گفت: باید بدانیم آوینی‌ها، صارمی‌ها، شهدای دیگر و زنده‌یاد جابر معافی که جای‌شان خالی‌ست حامی یک اندیشه برای عموم مردم بودند، این خبرنگار دلسوز مردم بود، اصالت قلمش را حفظ کرد و هیچ‌وقت قلمش را آلوده نکرد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.