با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

یکی از رسالت‌های رسانه تشویق مردم به حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی است

رئیس دادگستری آمل گفت: یکی از رسالت‌های رسانه این است که مردم را تشویق به حضور حداکثری در صحنه انتخابات پیش‌رو کند.

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر/ امرالله حضرتی در نشست با اصحاب رسانه و خبر در رابطه با تخلفات انتخاباتی، اظهار کرد: رسانه‌ها برای انتخابات پیش‌رو وظیفه مهمی دارند و در اطلاع‌رسانی به مردم برای حضور حداکثری پای صندوق‌های رأی تلاش داشته باشند.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود تلاش اصحاب رسانه در این ایام بیشتر از گذشته باشد، افزود: باید با آگاهی لازم به مردم در انتخاب اصلح کمک شود.

رئیس دادگستری آمل با اعلام اینکه در انتخابات باید هر فرد وظایف خود را در جایگاه قانونی بداند و به بهترین شکل انجام وظیفه کند، تصریح کرد: باید کاندیداهایی که در راستای ولایت هستند و ولایی بوده انتخاب شوند.

این مسؤول با بیان اینکه مهمتر از همه چیز در انتخابات حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی است، یادآور شد: با خبررسانی دقیق و آگاهی جامع این مهم در بین مردم پیام‌رسانی شود البته معتقدم باید با مردم دست به دست هم دهیم و کمک کنیم تا انتخابات به بهترین شکل برگزار شود.

حضرتی با اعلام اینکه در انتخابات فرصتی مناسب مهیا شده تا همه در کنار هم باشیم و باید به مردم اطلاع‌رسانی مطلوب انجام شود، ادامه داد: بهترین وسیله اطلاع‌رسانی به مردم رسانه‌ها هستند همچنین بسیاری از زیان‌های مردم در بحث قضا و شکایات عدم داشتن آگاهی حقوقی است و مردم با داشتن آگاهی لازم می‌توانند از بسیاری ضررها و زیان‌ها جلوگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه افزایش آگاهی حقوقی مردم می‌تواند باعث تحولات مطلوب شود، بیان کرد: در زمینه مهمترین اتفاق سیاسی آینده ستاد انتخابات و پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در مازندران و آمل برگزار شده است، چهار جلسه در برگزاری مطلوب انتخابات برپا شده و با مسؤولان هیأت نظارت، اجرایی و بازرسان فرمانداری ویژه آمل جلسات متعدد داشتیم تا قوانین تبلیغات و وظایف مراجع قضایی بازگو شود.

رئیس دادگستری آمل با بیان اینکه لازم است کسانی در انتخابات به نمایندگی مردم انتخاب شوند که کمک حال ملت باشند، متذکر شد: امروزه همه دسترسی به رسانه، فضای مجازی و اینترنت دارند و رسانه می‌تواند در انتخاب اصلح به مردم در این فضا کمک کند.

این مسؤول با اعلام انتخاب قاضی ویژه انتخابات و دادیار دادسرا برای رسیدگی به شکایات و تخلفات در شهرستان آمل، خاطرنشان کرد: ستاد پیشگیری انتخابات برای رسیدگی نیست بلکه رسیدگی به جرایم در مرحله آخر جای دارد.

حضرتی با بیان اینکه در زمینه جرایم انتخاباتی باید به مردم اطلاع‌رسانی شود تا دچار مشکلات نشوند، یادآور شد: باید جرایم انتخاباتی به مردم اطلاع داده شود و مردم با آگاهی از جرایم دوری کنند.

وی با اعلام اینکه جرایم انتخابات زیاد نیست، ادامه داد: جرایم در انتخابات به قبل، دوره تبلیغات، زمان، بعد برگزاری و روز انتخابات بازمی‌گردد.

حضرتی گفت: سامانه سجا به عنوان سامانه جامع اطلاع‌رسانی مردمی است و باید تخلفات از سوی مردم و رسانه گزارش شود تا پس از رصد، جرایم پیگیری شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.