با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

یک بام و دو هوای بانک‌ها برای تولید/ حمایت از صنعت از شعار تا عمل

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / جلوی پای صنعتگران در کشورمان موانع و مشکلات فراوان بوده که وجود معضلات بانکی، سود بالای وام و نامه‌نگاری‌های اداری فاصله زیاد شعار تا واقعیت حمایت مسؤولان و مدیران اجرایی را نشان می‌دهد.

 

برپایی همایش روز ملی صنعت و معدن در آمل با حضور صنعتگران و مسؤولان مازندران

همایش روز ملی صنعت و معدن در آمل با حضور فانی مدیرکل صمت مازندران، حسینی معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل، حجت‌الاسلام حسین‌زاده امام جمعه امامزاده عبدالله، دادستان عمومی و انقلاب، رییس دادگستری و دیگر مسؤولان به همراه صاحبان صنایع، تولیدکنندگان و صنعتگران برگزار شد.

مجید فانی مدیرکل صمت مازندران در این همایش با بیان اینکه صنعت، معدن و تجارت مهمترین موتور محرکه اقتصاد کشور است، گفت: آمل از شهرهای شاخص در زمینه صنعت، تولید، ایجاد اشتغال، ارزآوری و صادرات است که ۱۵۹ واحد صنعتی و تولیدی در شهرک‌های صنعتی آمل مستقر هستند.

وی با بیان اینکه آمل در میزان اشتغال و سرمایه‌گذاری رتبه نخست مازندران را داراست و ۵۳ درصد صنعت مازندران در آن فعالند، گفت: بیش از ۱۷۱ هکتار مترمربع شهرک صنعتی آمل وجود دارد و در حوزه معدن ۶۹ پروانه بهره‌برداری در آمل صادر شد همچنین ۱۹ هزار و ۲۰ واحد صنفی در آمل با اخذ پراونه کسب فعالیت دارند.

 

واحدهای تولیدی در صف آخر قطعی برق قرار گیرند

سید مجتبی رضوی رئیس خانه صنعت و معدن مازندران در این مراسم با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان، گرمای هوا،  قطعی برق و تعطیلی واحدهای صنعتی گفت: بر مبنای ماده 25 باید واحدهای تولیدی و صنعتی در ایام قطعی برق یا گاز در صف آخر باشند ولی امسال تولید و صنعت برای قطعی برق در صف اول قرار گرفته و هفته‌ای یک روز برق واحدهای صنعتی شهرک‌های صنعتی آمل قطع می‌شود.

وی با اعلام اینکه هم در نحوه قطع شدن و هم نحوه مصرف بحث داریم، تصریح کرد: باید خسارات واحدهای صنعتی بر اساس قانون در زمان قطعی برق یا گاز پرداخت شود.

رضوی با اشاره به اینکه صنعت و تولید این روزها با بیماری سختی دست و پنجه نرم می‌کند، ادامه داد: در ایام شیوع ویروس کرونا واحدهای تولیدی در کنار مردم بودند و روزهای بسیار طاقت‎فرسایی را پشت سر گذاشتند.

 

صنعت کشورمان در وضعیت رکود تورمی خیلی شدید است

محمدتقی جوادی رئیس انجمن صنفی کارفرمایان آمل و عضو هیأت امنای شهرک صنعتی امامزاده عبدالله نیز در حاشیه روز صنعت و معدن، اظهار کرد: امروزه صنعت کشورمان در وضعیت رکود تورمی خیلی شدید قرار دارد.

وی افزود: از طرفی افزایش چند برابری قیمت مواد اولیه، ‌مشکل نبود سرمایه در گردش برای خرید مواد اولیه و از طرفی دیگر به علت گرانی قیمت تمام شده محصولات تولیدی و عدم توان خرید از سوی مردم و کاهش فروش محصولات صنعت در رکود تورمی نقش زیادی داشته است.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان آمل تصریح کرد: عدم ثبات قیمت دلار، نوسان قیمت مواد اولیه، بلاتکلیفی وضیعت برجام و تحریم‌های خارجی و چند برابر بیشتر از آن تحریم‌های داخلی بیشترین مشکل مدیران تولیدی است.

جوادی با اشاره به بخش‌نامه‌های غیر کارشناسی، فساد و رانت‌های دولتی، مالیات و ارزش افزوده و عدم هماهنگی دستگاهای اجرایی را دیگر موانع تولید و صنعتگران دانست و یادآور شد: تولید و مدیران واحدهای تولیدی به هیچ وجه نیاز به کمک ندارند فقط چوب لای چرخ صنعت گذاشته نشود هرچند قیمت‌های دستوری بلای جان تولید شده است.

وی گفت: دستگاه‌ها و نهادها هر زمان با کمبود برق یا گاز  مواجه می‌شوند اولین جایی که برای قطعی به فکرشان می‌رسد بخش تولید و صنعت است و در مقابل هر وقت بودجه کم می‌آورند دوباره نخستین جایی که به ذهن‎شان می‌آید تولید است.

 

تلاش تولیدکنندگان در کشور افدام جهادی است

سید عباس حسینی معاون استاندار و فرماندار ویژه آمل گفت: کار و تلاش در عرصه تولید و صنعت در شرایط سخت اقتصادی و تحریم همه جانبه دشمنان اقدامی جهادی است.

وی افزود: آمل از شهرستان‌های شاخص در عرصه تولید، صنعت، اشتغال و ارزآوری است که برندهای بزرگ این شهرستان در سطح بین‌المللی و جهانی برای مردم دنیا و بزرگان صنعت نام‌آشنا هستند.

فرماندار ویژه آمل با بیان اینکه حوزه صنعت و معدن آمل نیازمند نگاه ویژه و ملی است، تصریح کرد: شهر بدون صنعتگران قابل تحمل نیست و مسؤولان باید در کنار صنعتگران تمام تلاش خود را به کار گیرند تا افق‌های جدید ایجاد شود هرچند تمام امکانات در بدنه اداری برای تسهیل کار صنعتگران فراهم شود.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.