با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

یک عکس و صدها ماجرا؟؟!

ماجرای ما یک عکس است، عکسی که در آن حسین(ع) نقطه اتصال دینی، سیاسی، مذهبی، اعتقادی، اجتماعی و فرهنگی دو کشور ایران و عراق بود و تمام حرف‌ها را خلاصه کرده بود.

منتشر شده

در

اربعین نقطه اتصال و وحدت، عامل ایجاد یکدلی و یک‌رنگی بوده و شوری به‌پا کرده که کل دنیا را به تعجب واداشته است.

"حب الحسین یجمعنا" شعار این روزهای سپاه پیاده‌ای است که آرزوی‌شان همراهی ارباب بی‌کفن و یارانش در صحرای کربلا و عصر عاشورا بود.

پیر، جوان، مرد، زن، کودک شیرخوار، معلول، نابینا، همه و همه شوری ایجاد کردند که جاذبه آنها حرم شش‌گوشه اباعبدالله‌الحسین(ع) و قمر بنی‌هاشم(ع) است.

با ورود به خاک عراق راهی نجف اشرف شدیم و پس از عرض ادب خدمت مولای اهل‌بیت راهی زیارت فرزندان دلبندش شدیم.

با جمع ۹ نفره خود به دریای پیاده اربعین پیوستیم و در این موج خروشان راهی طریق کربلا شدیم.

خبرنگاریم و شَم خبرنگاری وادارمان می‌کند تا به هر مکان، منظره و محیط با دیدی فراتر از دید عموم بنگریم، پس از پیمودن ۲۵ کیلومتر از مسیر نجف اشرف به کربلای معلی برای رفع خستگی و نوشیدن آب با اصرار یکی از شیعیان عراقی راهی حیاط منزل محقر و دلگشایش شدیم، هر چیزی که داشت برای پذیرایی به میان آورده بود./ خبر از قربانعلی مسافر

 

با ورود به منزل این شیعه عراقی ناخودآگاه یک عکس نظرم را به خود جلب کرد که با زبان بی‌زبانی هزاران هزار حرف برای گفتن داشت.

عکسی که در آن حسین(ع) نقطه اتصال دینی، سیاسی، مذهبی، اعتقادی، اجتماعی و فرهنگی دو کشور ایران و عراق بود و تمام حرف‌ها را خلاصه کرده بود.

عکسی که برای یک سیاستمدار، کارشناس دینی و مذهبی و فرهیختگان فرهنگی نیاز به ساعت‌ها تفسیر و توضیح دارد.

آری! حسین(ع) نقطه وصل است و با دیدن صحن و سرای ملکوتی‌اش دل‌ها و جان‌ها به لرزه درمی‌آید.

باید با ورود به این کشتی امن الهی و سفینه نجات و هدایت، دست به دامان اهل بیت شویم و زندگی، دودمان، خانواده و اهل عیال خود را برای همیشه بیمه کنیم.

انتهای پیام/86012/ح

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.