با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

۱۰ شهر مازندران در لیست قرمز کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: درحال حاضر شهرستان‌های نکا، ساری، قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، بابل، فریدونکنار، آمل، تنکابن و رامسر در وضعیت قرمز کرونایی و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی قرار دارند.

منتشر شده

در

دکتر سیدعباس موسوی با بیان اینکه تعداد شهرهای قرمز استان به ۱۰ شهرستان رسید، اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان‌های نکا، ساری، قائم‌شهر، جویبار، سوادکوه، بابل، فریدونکنار، آمل، تنکابن و رامسر در وضعیت قرمز کرونایی و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی به بروزرسانی رنگ‌بندی کرونایی کشور در نقشه نرم‌افزار ماسک اشاره کرد و افزود: این رنگ‌بندی از روز شنبه ۲۷ دی ماه  اجرایی می‌شود که در واقع رنگ‌بندی‌ها تصمیم‌گیری ستاد ملی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه تنها یک عامل در شیوع کرونا تاثیر ندارد، تصریح کرد: برای کنترل این بیماری هر چقدر بتوانیم کارهایی را انجام دهیم که آسیب جدی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کمتری به جامعه وارد شود بسیار خوب است ، ولی کار بسیار سختی است.

این مسوول بیان کرد: به‌جز مازندران همه مناطق کشور وارد پیک سوم شدند و ورود و خروج از پیک در اکثر  استان‌ها تقریبا سه ماه طول کشید، درحالی که مازندران ۲۳ هفته است که وارد پیک نشده است و اگر استان وارد این موج نشود می‌توان گفت روند بسیار خوبی برای کنترل بیماری انجام شد.

موسوی با اشاره به اینکه مردم برای ارائه خدمات مربوط به بیماران کرونایی و مشاوره پزشکی می‌توانند با شماره ۱۹۰ و ۳۴۴۰۷  تماس بگیرند، اضافه کرد: شماره تلفن ۳۴۴۰۷ با سی خط تماس اختصاصی ارتباط با کارشناسان و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نظر گرفته شد تا هم استانی‌ها در صورت بروزعلائم کرونامانند سرفه ، تب ، گلودرد و تنگی نفس می‌توانند در طول شبانه‌روز تماس بگیرند.

وی در پایان با تاکید بر پرهیز از حضور در محیط‌های مشکوک به آلودگی کرونا، خاطرنشان کرد: دورهمی‌ها ، تجمعات و وسایل نقلیه عمومی از مهم‌ترین عوامل ابتلای افراد به این بیماری است که باید به آن توجه شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.