با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

۵۰ وقف جدید در مازندران ثبت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران شمار رقبات استان را ۲۰۷ هزار فقره بیان کرد و گفت: امسال ۵۰ وقف جدید در استان ثبت شده است.

منتشر شده

در

حجت الاسلام ابراهیم حیدری پیش ازظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه وقف صدقه جاری و از مثل های اعلای صدقه و از مصادیق ایمان محسوب می شود گفت: وقف سبب تحقق آموزه های دینی و اسلامی می شود و در کشورهای دیگر نیز به وقف توجه می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اظهار اینکه در کشور ما، موقوفات زیادی وجود دارد گفت: ۱۴ هزار و ۲۸۹ موقوفه در استان مازندران وجود دارد که نشان از ولایی بودن استان است.

وی با عنوان با اظهار اینکه سال قبل ۸۹ وقف و امسال تاکنون ۵۰ وقف جدید در استان ثبت شده است تصریح کرد: در حوزه های علمی، فناوری، دانشجویی و نیازهای جامعه باید وقف صورت گیرد.

وی با اظهار اینکه بیش از ۲۰۷ هزار رقبه در استان داریم تصریح کرد: هزار و ۳۶۱ امامزاده، بیش از چهار هزار مسجد، حسینه ها و اماکن مذهبی سبب شده تا مازندران از نظر کارهای خیر در کشور بی نظیر باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران برپایی خیمه های معرفی در ۲۴۹ امامزاده، ضیافت الهی در ۱۷۹ امامزاده، طرح نشاط معنوی، برپایی ۱۶۹ همایش بزرگداشت امامزاده را از جمله برنامه های اجرا شده اوقاف بیان کرد و گفت: باید امامزادگان و اماکن مذهبی را در استان معرفی کنیم.

وی ادامه داد: در زمینه اجرای نیات واقفان، ۸۳ میلیارد ریال، اجرای نیت مذهبی نظیر ایام محرم و صفر،۵۷ میلیارد ریال در قالب طرح شمیم هزینه صرف شده است.

 وی راه اندازی ۱۱ مرکز اجتماعی و فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه با نام افق، توزیع بیش از پنج هزار سبد کالا بین سیل زدگان و خرید دستگاه پرتال تنفس مصنوعی برای بیمارستان امام شهرستان ساری از دیگر اقدامات به شمار می رود.

حجت الاسلام حیدری گفت: امسال ۵۳۲ میلیون تومان خرید تجهیزات در اجرای نیات وقف برای بیمارستان امام ساری هزینه می شود و اعزام ۱۵ زائر اولی به عتبات عالیات، برپایی موکب در سامرا از دیگر اقدامات بوده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.