با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

۵۶درصد بیماران کرونایی آمل در جمع‌های خانوادگی مبتلا شدند

فرماندار آمل با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۸ بیمار در بیمارستان‌های این شهرستان بستری هستند ،گفت که ۵۶ درصد این افراد در جمع‌های خانوادگی به بیماری کووید-١٩ مبتلا شدند.

منتشر شده

در

علیرضا شریعت با بیان اینکه شهرستان آمل از جمله سه شهرستان دارای وضعیت قرمز کرونایی است ، افزود : در حال حاضر با افزایش آمار بیماران بستری کووید-۱۹ ، هر پنج بیمارستان شهرستان در حال پذیرش این بیماران هستند.
وی بر ضرورت قطع موقت دورهمی های خانوادگی تا عادی شدن شرایط تاکید کرد و گفت : انتظار ما این است که با توجه به شرایط فعلی شهرستان که جز شهرهای خیلی پرخطر محسوب می شود ، مردم از برگزاری هرگونه تجمعی خودداری کنند.
شریعت با بیان اینکه در ٢٤ ساعت گذشته تعداد افراد بستری جدید از تعداد ترخیصی ها کمتر بوده ، افزود : امیدواریم با رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم برگزاری مهمانی ها و تجمعات شاهد کاهش این آمار باشیم.

فرماندار آمل از مردم خواست ضمن استفاده از ماسک ، شستن مکرر دست ها و رعایت فاصله فیزیکی ، از برگزاری هرگونه مهمانی خانوادگی و رفت و آمدهای غیر ضروری در سطح شهر اجتناب کنند تا وضعیت شهرستان دوباره به وضعیت حاد و بحرانی تبدیل نشود.
مرداد ماه امسال شهرستان آمل با بستری بیش از ۴۰۰ بیمار کرونایی دارای حادترین منطقه آلوده به ویروس کرونا در مازندران شناخته شد به طوری که وضعیت نگران کننده این شهرستان سبب تعطیلی کامل اصناف، بازار و اماکن عمومی شده بود و همچنین پای مسئولان کشوری را نیز برای کنترل وضعیت به این شهرستان کشاند.
پلمب ۱۶ واحد صنفی

نماینده عالی دولت در آمل همچنین گفت که از آغاز اجرای مصوبه محدودسازی زمان فعالیت مشاغل تاکنون ۱۶ واحد صنفی از جمله یک واحد خبازی در شهرستان پلمب شد و به ٣٠ واحد صنفی نیز اخطار پلمب دریافت کردند که درصورت تکرار مجدد بدون اغماض پلمب خواهند شد.

وی با بیان اینکه از آغاز اجرای محدودیت های جدید به بیش از یکهزار و ٢٠٠ واحد صنفی تذکر داده شد ، افزود : در حال حاضر با بازرسی های انجام شده و تشکیل اکیپ های نظارت سطح رعایت محدودیت های جدید در شهرستان به بیش از ٩٥ درصد رسیده است.

شریعت گفت : با اعمال محدودیت های جدید سخت گیر ها نسبت به گذشته بیشتر خواهد شد تا با اجرای حداقل دو هفته ای محدودیت های اعمال شده ، شهرستان از وضعیت قرمز خارج شود.
ستاد ملی مقابله با کرونا مصوبه ای را از بیستم آبان ماه جاری در مراکز استان های کشور به اجرا گذاشت که بر اساس آن تمامی اصناف به جز مشاغل سطح یک مانند داروخانه ها و نانوایی ها که نیازمندی های ضروری مردم را تامین می کنند از ساعت ۱۸ به بعد حق فعالیت ندارند.
ستاد مقابله با کرونای مازندران این مصوبه را به تمامی شهرستان های استان تسری داد و علت آن را نزدیکی شهرهای مازندران به یکدیگر اعلام کرد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.