با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

2 پارک فناوری کشاورزی مازندران تا پایان امسال افتتاح می‌شود/ثبت محصولات دانش‌بنیان در پایانه برنج ایران

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر/ رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به فعالیت یک مرکز پارک فناوری بخش کشاورزی در مازندران، گفت: با افتتاح دو مرکز پارک فناوری تا پایان سال، تعداد این پارک‌ها به سه عدد می‌رسد.

حسن عنایتی در آئین افتتاح نخستین نمایشگاه فن‌بازار شرکت‌های دانش‌محور بخش کشاورزی مازندران در مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران اظهار کرد: این نمایشگاه در نخستین گام خود با هدف جامه عمل پوشاندن به منویات رهبر انقلاب و نمایش شرکت‌های دانش بنیان و دانش محور با حضور ۲۰ شرکت فعال و پیشرو کار خود را آغاز کرده است.

وی با اعلام اینکه باید در هر حوزه از ظرفیت‌های تکنولوژی و شرکت‌های دانش‌بنیان بهره بگیریم، افزود: مجموعه‌های دانش بنیان باعث پیشرفت و ارتقای بخش کشاورزی شده و رشد روزافزون را شامل می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: این نمایشگاه استانی با حضور شرکت‌های دانش محور و دانش بنیان برپا شد و باید برای ارتقای کشاورزی از ظرفیت دانش‌بنیان بهره‌مند شویم تا به بهره‌بری محصولات کشاورزی رسیده و کاهش هزینه تولید را شاهد باشیم.

وی با تأکید بر اینکه امروزه کشاورزی نیازمند استفاده از تکنولوژی نو، تکنولوژی هوشمند و فناوری‌های روزآمد و کارآمد دنیا است، گفت: دو مرکز پارک فناوری تا پایان سال در مازندران ایجاد می‌شود همچنین یک مرکز پارک فناوری بخش کشاورزی در جویبار راه‌اندازی شد و تا پایان سال ۱۴۰۰ دو مرکز دیگر به این بخش اضافه می‌شود تا بتوانیم از ظرفیت‌های دانش بنیان مازندران بیشترا ز گذشته بهره بگیریم.

عنایتی با اعلام اینکه باید از ظرفیت‌های دانش بنیان و دانش محور برای ارتقا و توسعه کشاورزی مازندران برای محصول بیشتر و خودکفایی برخی بخش‌ها بهره گرفت، گفت: دولت تمام تلاش خود را برای حمایت از حوزه دانش بنیان اعلام کرده است تا به دستاوردهای بزگر و جدید منجر شود.

وی برگزاری نخستین نمایشگاه فن بازار بخش کشاورزی در مازندران را اقدام بزرگی دانست تا در آینده نزدیک شاهد برگزاری فن بازارهای دیگر در شمال کشور باشیم، ادامه داد: این نمایشگاه با استقبال خوب بهره‌وران، کشاورزان و صاحبان تولید و صنایع همراه بود تا منجر به آشنایی بیشتر شرکت‌ها با یکدیگر، شناخت متقابل بهره‌برداران با شرکت‌های دانش بنیان، معرفی شرکت‌های دانش بنیان کشاورزی، آشنایی اصناف مختلف کشاورزی با شرکت‌های دانش بنیان و برگزاری دوره‌های آموزشی و کلاس‌های توجیهی شود.

به دنبال ثبت ۲ محصول دانش‌بنیان در پایانه برنج ایران هستیم

مدیرعامل مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در این مراسم اظهار کرد: در این نمایشگاه تعداد ۲۰ شرکت دانش بنیان دستاوردهای خود در حوزه کشاورزی را به نمایش گذاشتند و محصولات متفاوت در این نمایشگاه ارائه شد تا دستاوردهای حوزه تحقیق و پژوهش بیتشر نمایان شود.

سید اسماعیل یزدان‌پناه افزود: تاثیرگذاری شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی بسیار زیاد است و آنچه در حوزه نرم‌افزار در این نمایشگاه حضور دارند برای تعیین درجه و قیمت برنج برای سالن معاملات و بورس کالای کشاورزی است تا معاملات راحت‌تر و شفاف‌تر شکل گیرد.

وی با بیان اینکه در مورد فرآوری ضایعات برنج که ارزش افزوده بالایی دارد تحقیقات فراوان انجام شد، تصریح کرد: در این حوزه چندین محصول همانند شامپو سبوس و سرکه از سبوس برنج تهیه شد که حاصل تلاش گروه تحقیق و توسعه بوده و در حال ثبت این شرکت در حوزه دانش بنیان هستیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.