با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

4 کوهنورد البرزی در ارتفاعات دماوند از مرگ نجات یافتند

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل گفت: پس از تلاش ۸ ساعته نجاتگران هلال احمر برای نجات کوهنوردان البرزی در ارتفاع ۴ هزار و ۷۰۰ متری در قله دماوند، این کوهنوردان از خطر مرگ نجات یافتند.

منتشر شده

در

جمشید نیکزاد اظهار کرد: کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات ۴ هزار و ۷۰۰ متری قله دماوند، از خطر مرگ نجات یافتند.

وی با اشاره به اینکه پس از اطلاع‌رسانی مرکز ۱۱۲ هلال احمر مبنی بر بروز حادثه برای کوهنوردان البرزی تیم امدادی مستقر در پایگاه امدادی رینه با سرعت به منطقه اعزام شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آمل تصریح کرد: این تماس ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه شب گذشته انجام شد و نجاتگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر آمل پس از دسترسی به کوهنوردان در بارگاه سوم ضلع جنوبی بلافاصله نسبت به انتقال انها به مناطق پائین دست اقدام کردند.

این مسؤول با اشاره به اینکه در این حادثه چهار کوهنورد شامل دو زن و دو مرد روز گذشته به قله دماوند صعود کردند، ادامه داد: کوهنوردان در مسیر بازگشت در ارتفاع ۴ هزار و ۷۰۰ متری دچار آسیب شدند و با تلاش و کوشش فراوان خود را به بارگاه سوم رساندند.

نیکزاد با اشاره به اعزام بلافاصله تیم امداد جمعیت هلال احمر به منطقه گوسفندسرا، بیان کرد: با هماهنگی سازمان امداد و نجات کشور یک دستگاه بالگرد پس از فرود در منطقه گوسفندسرا و ملحق شدن نجاتگران پایگاه تخصصی امداد و نجات کوهستان رینه با همراهی نجاتگران سازمان امداد به بارگاه سوم ضلع جنوبی اعزام شده و پس از فرود، نجاتگران نسبت به انتقال مصدومان حادثه به داخل بالگرد و اعزام به تهران اقدام کردند.

وی با اعلام اینکه حال عمومی هر چهار کوهنورد مساعد است، گفت: به علت سرمای شدید کوهنوردان دچار سرمازدگی ناحیه دست و پا شدند که توسط بالگرد سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور به تهران انتقال پیدا کردند. / خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.