با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

پرداخت مرحله نخست سود سهام عدالت/ برنامه‌ریزی برای پرداخت سود جاماندگان

منتشر شده

در

رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرداخت مرحله نخست سود سهام عدالت گفت: مرحله اول هر مقدار سودی که از شرکت‌های سرمایه‌پذیر واریز می‌کنند، جمع‌آوری و به حساب مردم واریز شود و مرحله دوم در پایان اسفند مرحله بعدی سود را به دست مردم برسانیم.

مهدی سعادتی رئیس فراکسیون سهام عدالت در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پیرو منویات مقام معظم رهبری در خصوص اصل ۴۴ قانون اساسی و سهام‌عدالت توزیع عادلانه ثروت بین آحاد مردم که شرکت‌های دولتی را به ۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر واگذار کرده است.

وی گفت: شاهد آن هستیم در دولت فعلی با همت رئیسی رئیس‌جمهور، وزیر اقتصاد و اعضای شورای عالی بورس و همچنین رئیس سازمان بورس که دبیر شورا هستند، پیگیری هایی که از طریق فراکسیون سهام عدالت انجام شد.

رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جلسات متعددی با دولت به‌ویژه وزیر اقتصاد و سازمان بورس و عوامل اجرایی داشتیم و یکی از موضوعاتی که به جد لازم بود در این عرصه انجام شود، توزیع سود در دو مرحله است.

سعادتی بیان کرد: در مرحله اول هر مقدار سودی که از شرکت‌های سرمایه‌پذیر واریز می‌کنند، جمع‌آوری و به حساب مردم واریز شود و مرحله دوم در پایان اسفند مرحله بعدی سود را به دست مردم برسانیم.

وی با اشاره به عملکرد و اقدامات خوب، اظهار کرد: در بحث سود، در حال حاضر مردم دو برابر سال قبل سود دریافت کردند.

رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: عده‌ای مافیا و دلال بازار سرمایه قصد داشتند این سهام با ارزش را از چنگ مردم در بیاورند و در این زمینه هشدار دادیم مردم از فروش سهام جلوگیری کنند.

سعادتی ادامه داد: از آنجایی که این مصوبه اجرایی شده بود سود باید زودتر توزیع می‌شد اما شاهد مقاومت بعضی از این شرکت‌های سرمایه پذیر بودیم که با پیگیری فراکسیون سهام عدالت با اقدام جدی سازمان بورس مواجه شدند.

وی اضافه کرد: حتی با دستور و ابلاغ رئیس سازمان بورس مبنی بر اینکه هر کدام از شرکت‌های سرمایه‌پذیر که نخواهند سود خود را واریز کنند و این سود به دست مردم نرسد، برای مدیران این شرکت‌ها پرونده تخلف صادر خواهد شد و سلب صلاحیت این افراد دست‌کم جرم آنها خواهد بود، الحمدالله امروز شاهد آن هستیم که سود این افراد بر حسب وعده و پیگیری‌هایی که انجام شد به حساب افراد از شب گذشته شروع شد و به همین طور طبق برنامه‌ریزی و دستورالعمل از طریق بانک.ها به حساب آنها واریز می‌شود‌.

رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس با بیان اینکه مبالغ ابتدا به بانک‌ها تحویل داده شده و آنها به حساب افراد واریز می‌کنند، اظهار کرد: بعضی از موارد سهام‌داران به ما مراجعه می‌کنند که ما سودی نگرفتیم و سود سال‌های قبل را هم هنوز دریافت نکردیم، که این افراد باید به دفتر کارگزاری‌های شاد مراجعه کنند که این موضوع را هم فراکسیون دارد پیگیری می‌کند.

سعادتی بیان کرد: جلسات خوبی با شرکت سپرده‌گذاری که مدعی هستند تمام سود‌ها واریز شد برگزار شد و کمیته حقیقت‌یاب تشکیل دادیم که وظیفه اصلی این کمیته راستی‌آزمایی در موضوع توزیع سود است.

وی یادآور شد: سودی که امروزه مردم دریافت می‌کنند، سود پایه‌اش از ۵۰۰ هزار تومان تا حدود یک میلیون و ۱۲۰ هزار تومان است که حداکثر سود مربوط به افراد تحت حمایت کمیته امداد امام  خمینی و بهزیستی خواهد بود.

رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس با تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش رئیس‌جمهور، وزیر اقتصاد، اعضای کابینه سازمان بورس و سازمان خصوصی‌سازی، گفت: در آینده خبرهای خوبی برای عزیزان در بحث جاماندگان و سایر موضوعات مربوط به سهام عدالت داریم که به خدمت دوستان اطلاع رسانی می‌کنیم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.