با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

آخرین اظهارنظر درباره شربت «استاپ سیویر» که در درمان کرونا موثر بود

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: شربت استاپ سیویر در کنار درمان‌های دارویی برای بیماران کرونا موثر بوده است.

منتشر شده

در

مجید سعیدی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ارتباط با آخرین روند دریافت مجوزهای شربت استاپ سیویر برای درمان کرونا اظهار کرد: این فراورده توسط شرکت نیاک که در استان گلستان فعالیت می‌کند، تهیه شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات بالینی روی ۴۰ نفر بیمار و ۴۰ نفر گروه شاهد در یکی از مراکز درمانی انجام شده است، افزود: شربت استاپ سیویر به تنهایی برای درمان کرونا استفاده نشده است،بیماران کرونایی در کنار داروهای مرسوم کرونا از این شربت هم استفاده می‌کردند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد: در حال حاضر نمی‌توانیم اعلام کنیم که این شربت درمان ۱۰۰ درصد کرونا است، این شربت کنار درمان‌های رایج که برای بیماران دریافت می‌کردند در بهبود علائم موثر بوده است.

سعیدی ادامه داد: به عنوان نمونه بیمارانی که در زمان بستری از این دارو استفاده کردند، تعداد روزهای بستری آنها کمتر شده یا در برخی علائم بیماری کم شده است ولی  اگر بنا باشد که نتایج دقیق‌تر در این زمینه دریافت شود، باید روی تعداد بیماران بیشتری مطالعه ادامه پیدا کرد تا بتوان در ارتباط با آن اظهارنظر کرد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر با این داده‌های در کنار درمان‌های رایج برخی از عوارض را کاهش داده است، افزود: اینکه آیا واقعا موثر بوده و یا در زمینه جلوگیری از فوت بیماران کرونایی موثر بوده، مباحثی است که باید در این زمینه بیشتر تحقیق کرد، البته بنده این موضوعات را نه رد و نه تایید می‌کنم، بنده تاکید دارم که با تحقیقات علمی بیشتر درباره این شربت نظر قطعی باید داده شود.

سعیدی در پاسخ به این سؤال که برای دریافت نتایج بیشتر چه مدت زمان نیاز است،گفت: لازم است این شربت با مطالعه بیشتر و بر روی تعداد نفرات زیاد‌تری در چندین مرکز انجام شود و مانند روندی که سایر داروهای تولیدی دنیا طی می‌کنند برای این داروها هم این روال باید طی شود.

وی خاطر نشان کرد: بیماران کرونا که از این دارو استفاده کردند، در کنار مصرف این شربت سایر درمان‌های دارویی کرونا را دریافت می‌کردند، این دارو زمانی در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت که افراد در مراکز درمانی بستری بودند و پرستار هم در کنار بیمار حضور داشت به همین دلیل نمی‌توانیم درباره این شربت اظهارنظر قطعی داشته باشیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اضافه کرد: حتما لازم است که اثرگذاری این شربت روی ۳۰۰ نفر در چند مراکز متفاوت در کنار سایر درمان‌های کرونایی انجام شود تا نتایج اعلام شود.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.