با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

آزادی برادران قاتل پس از ۱۶ سال حبس/ ۳۴۰ زندانی جرایم مالی هستند

مدیرکل زندان‌های مازندران ازفراهم شدن آزادی دو برادر قائل پس از تحمل بیش از ۱۶ سال حبس با رضایت خانواده مقتول از زندان آمل درآستانه عیدمبعث خبر داد.

منتشر شده

در

علی استادی در حاشیه آزادی دو برادر زندانی درزندان آمل گفت: این دو برادر در سال ۱۳۸۴ در یک نزاع خانوادگی مرتکب قتل عمد شده بودند و طی ۱۶ سال گذشته دوران محکومیت کیفری خود را در زندان آمل سپری می‌کردند.

وی افزود: با پیگیری‌هایی که انجمن حمایت از زندانیان و اداره زندان شهرستان آمل با خانواده مقتول داشته، در نهایت زمینه آزادی این دو برادر ۵۵ و۴۶ ساله روز دوشنبه فراهم و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این دو برادر ۱۰ زندانی محکوم به جرایم مالی نیز در آستانه مبعث پیامبر اکرم (ص) از زندان بابل آزاد شدند.

آزادی هزار و۳۲۴ زندانی امسال در مازندران

مدیرکل زندان‌های مازندران همچنین از آزادی هزار و۳۲۴ زندانی جرایم غیرعمد و عمد از ابتدای امسال تاکنون دراستان خبر داد و تصریح کرد: از این شمار حدود ۷۰۰ زندانی جرایم مالی با اخذ رضایت از شاکیان و ۵۶۰ نفر دیگر نیز با پرداخت حدود ۲۱ میلیارد تومان اعتبار از ستاد دیه و کمک خیران استان از زندان آزاد شدند.

استادی ادامه داد: ۶۴ زندانی مرتکب به قتل‌های عمد نیز امسال با رضایت خانواده‌های مقتول از پای چوبه دار رهایی و به کانون خانواده‌ها برگشتند.

۳۴۰ زندانی جرایم عمد درانتظار کمک‌های مردمی برای آزادی

مدیرکل زندان‌های مازندران با اشاره به اینکه حدود ۳۴۰ زندانی جرایم غیرعمد ومالی درزندان های مازندران دوران حبس خود را سپری می‌کنند، گفت، برای آزادی این تعداد که بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان بدهی مالی محکوم در زندان حضور دارند، نیاز به کمک ستاد دیه و خیران استان هست که در صورت پرداخت این مبلغ زمینه آزادی آنها نیز فراهم خواهد شد.

استادی افزود: از این تعداد ۵۲ زندانی به علت ناتوانی در پرداخت مهریه دوران محکومیت خود را در زندانی سپری می‌کنند.

وی همچنین در خصوص برنامه‌های اصلاح و تربیتی برای زندانیان در استان نیز گفت، برنامه‌های تربیتی، آموزشی و فرهنگی در کاهش بزهکاری مجرمان مؤثر است و فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌های استان سبب شده است بیش از ۳۰۰ زندانی در مازندران اکنون حافظ یک جز، چند جز و کل قرآن کریم شوند.

مدیرکل زندان‌های مازندران بر آموزش‌های فنی و مهارتی در زندان‌های استان نیز تاکید کرد و ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد زندانیان در رشته‌های مختلف مشغول به کار هستند و ۱۲۰۰ گواهینامه فنی وحرفه‌ای نیز دو سال گذشته برای زندانیان استان صادر شده است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.