با ما همراه باشید

تجارت

آغاز واردات خودرو از ۲ هفته آینده/ امسال تا سقف یک میلیارد دلار واردات خودرو داریم

منتشر شده

در

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز واردات خودرو از دو هفته آینده، گفت: تا سقف یک میلیارد دلار امسال واردات خودرو داریم و این اقدام برای ایجاد بازار رقابتی و کاهش بحث انحصار خودرسازها انجام می‌شود.

مصطفی طاهری صبح امروز در آئین افتتاح خط تولید HWS ساخت قطعات صادراتی با تکنولوژی پیچیده خودروهای سنگین و تجاری در مجموعه صنعتی فولادین ذوب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: یکی از رویکردهای جدی و مهم مجلس بحث قطعه‌سازی است.

وی با اشاره به رشد اقتصادی بالا پس از رونق قطعه‌سازی، افزود: قطعات ساخته شده خودرو در آمل به کشورهای بزرگی همانند ترکیه صادر می‌شود که خود از بزرگان قطعه‌سازی در کشورهای اروپایی است.

طاهری با اشاره به کیفیت بالای قطعات شرکت‌های قطعه‌سازی و بهره‌گیری دانش مهندسان جوان و توانمند بومی برای نوشتار کد و برنامه نرم‌افزاری برخی دستگاه‌ها، تصریح کرد: در اعتبارات تبصره ۱۸ رقم‌های حمایتی خوبی برای حمایا از تولید در استان‌ها لحاظ شده و برای مازندران این مبلغ بیش از ۳ هزار میلیارد تومان است تا برای سرمایه در گردش و سرمایه ثابت استفاده شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کیفیت خودروهای داخلی مسیر رو به جلو ولی کند را در پیش گرفته است، گفت: در این زمینه انتظارات مردم و نمایندگان مجلس برآورده نمی‌شود.

وی بیان کرد: باید هر صنعت را با میانگین کشور بسنجیم، انتظاراتی در زمینه خودرو در بین مردم ایجاد شده که با توجه به اهمیت جان ملت به حق است همچنین در بحث خودرو سه مسئله امنیت، تنوع و بهینه بودن مطرح است که در هر سه مورد خودروسازان مسیر رو به جلو ولی کند در پیش دارند.

طاهری با اشاره به اینکه در زمینه واردات خودرو نیز طی دو هفته آینده واردات آغاز می‌شود و تا سقف یک میلیارد دلار امسال واردات خودرو داریم، بیان کرد: این اقدام برای ایجاد بازار رقابتی و کاهش بحث انحصار خودرسازها انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: شرط وارد کردن خودرو توسط شرکت‌ها چند نکته مهم است، یکی از آنها خدمات پس از فروش خواهد بود زیرا افرادی که قصد ورود خودرو دارند باید حتما ثابت کنند که خدمات پس از فروش و قطعات را در فرآیند خواهند داشت.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.