با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

آمل از بدترین مناطق شیوع کرونا در کشور است

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا مازندران نسبت به خروج شهرستان آمل از وضعیت قرمز کرونایی در صورت ادامه وضعیت موجود ابراز نگرانی کرد و گفت : آمل از بدترین مناطق شیوع کرونا در کشور است.

منتشر شده

در

دکتر سید عباس موسوی در جلسته ستاد مقابله با ویروس کرونا آمل ، وضعیت کنونی شهرستان آمل و تداوم آن را برای استان مازندران هم خطرناک توصیف کرد و افزود : اکنون ماه ها است که این شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی به سر می برد و برنامه مقابله ای استان را تحت الشعاع قرار داده و حتی از شهرهای ارجاع استانی نیز بیماران بیشتری دارد. 

وی ادامه داد : بسیاری از محدودیت های کرونایی انتقاد دارند ، اما باید به این نکته اشاره کنیم که امروز با جان افراد سر و کار داریم و نباید انتظار داشت برای مسائل مالی از زندگی مردم گذشت. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران رسالت کادر درمانی و وزارت بهداشت را نجات جان مردم از خطر و بیماری عنوان کرد و گفت : اینکه برخی بر باز شدن و عادی شدن بازار و رفتار اجتماعی تاکید دارند خلاف دستورالعمل های بهداشتی و درمانی است . 

وی افزود : گزارش هایی که از برگزاری دورهمی و نشست های جمعی از شهرستان آمل می رسد ، بسیار نگران کننده است چون همه برنامه های پیشگیرانه را خنثی می کند چون محدودیت های کرونایی تنها بخشی از راه حل های مدیریت ویروس است و قطع زنجیره به رعایت تمامی شهروندان بستگی دارد بویژه این که رفتار ویروس کرونا ناشناخته و راه های مقابله و شیوع آن نیز پنهان است. 

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا مازندران تاکید کرد : شهرستان آمل روند بحرانی را طی می کند و اگر همینگونه به تولید بیمار ادامه دهد بازگشت آن به شرایط عادی بسیار سخت و دشورا است . 

موسوی ماسک زدن و کنترل دورهمی و اجتماعات را برای مهار ویروس در شهرستان آمل ضروری دانست افزود : اکنون در فصل سرما به سر می بریم و بسته بودن تمامی فضاهای عمومی به نوعی منشا اصلی انتقال ویروس کرونا خواهد بود. 

تاخیر موج سوم و تداوم وضعیت قرمز

رییس دانشکاه علوم پزشکی مازندران در پاسخ به این پرسش که چرا روند افزایشی ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در مازندران ادامه دارد و وضعیت این استان همچنان قرمز است ، توضیح داد : علت افزایش آمار بیماران بستری مازندران این است که ما دیرتر از دیگر نقاط کشور وارد موج سوم شدیم. 

موسوی با بیان اینکه کشور وارد پیک موج سوم و اکنون از آن خارج شد ، افزود : مازندران چند هفته دیرتر وارد موج سوم شده و باید برای خروج از آن زمان بیشتری طی شود. 

وی تاکید کرد : ما قصد تحمیل خسارت به زندگی مردم را نداریم ، اما آنچه مسلم است حیات مردم با ارزش تر از هرچیز دیگری است و نباید این حیات به هر قیمتی به خطر بیافتد. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این نشست گفت : آمار بیماران بستری در آمل رشد بیش از ۱۰ درصدی داشته است و از ۱۶۰ نفر در اول آذر ماه اکنون به ۱۸۱ نفر رسیده است . 

تورج اسدی همچنین به رشد ۲۰ درصدی آمار بیماران کرونایی سرپایی اشاره کرد و افزود : شناسایی بیماران مشکون نیز از ۱۰۰ نفر در روز به ۱۲۰ نفر رسیده که نشان دهنده روند نگران کننده در افزایش تعداد مبتلایان است. 

وی همچنین نرخ مرگ و میر کرونایی در شهرستان آمل را نسبت به تعداد مبتلایان پایین تر از میانگین کشوری دانست و گفت : نرخ مرگ و میر در استان ۷.۳ درصد و در شهرستان آمل ۴.۸ درصد است. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین نرخ مرگ و میر کرونایی در استان را ۲.۵ درصد کمتر از میانگین کشوری دانست و علت آن را گستردگی خدمات درمانی و بهداشتی و همچنین آشنایی بهتر کادر درمانی استان با واکنش ویروس دانست.

اسدی بزرگ ترین دغدغه استان مازندران را حجم بالای مبتلایان جدید توصیف کرد و گفت : شهرستان امل کانون نگرانی مدیریت کرونا در استان و حتی کشور است.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.