با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

آیت‌الله حسن‌زاده‌آملی عالم ربانی بود

آیت‌الله یزدان‌پناه نیاکی با اعلام اینکه عالم ربانی کسی است که "رَب" در او جلوه کرده است، گفت: انسان باید در مسیر الهی ثابت‌قدم باشد.

منتشر شده

در

ایت اله سید یدالله یزدان‌پناه نیاکی در مراسم گرامیداشت اربعین ارتحال ملکوتی عالم ربانی، حکیم ذوفنون و سالک توحیدی مرحوم حضرت علامه حس حسن‌زاده آملی، در جمع مردم عزادار مازندران مصلای میربزرگ این شهرستان، اظهار کرد: علامه حسن‌زاده آملی از نوادر تاریخ بود و با ارتحال‌شان نه تنها قلب مردم مازندران، نه تنها ایران بلکه جهان اسلام عزادار شد.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب پس از ارتحال این عالم وارسته و توصیف عالم ربانی، حکیم ذوفنون و سالک توحیدی، افزود: عالم ربانی کسی است که رب در او جلوه کرده است.

این شاگرد برجسته علامه حسن‌زاده آملی، تصریح کرد: عالم ربانی با رب نشست و برخاست دارد، البته انسان به هر چه رو بیاورد خوی و خصلت آن را پیدا می‌کند؛ حال و حالت او را به خود می‌گیرد و در او غرق می‌شود پس اگر انسان با خدا باشد و تمام لحظات خود را با معیارهای الهی هماهنگ کند ربانی می‌شود.

یزدان‌پناه نیاکی یادآور شد: جان‌مان وقتی به سمت حضرت حق برود، خلوت شبانه داشته باشد و در محضر خدا قرار گیرد آن وقت رنگ و بوی خاکی را از دست می‌دهد و رنگ و بوی خدایی مییابد پس آثار خدایی در آن جلوه کرده و پس از مدتی محو در حضرت حق می‌شود.

وی با اعلام اینکه انسان ربانی در خداوند فنا می‎شود و خدایی و ربانی می‌شود، گفت: وقتی انسان الهی می‌شود دقیقا زمانی است که فرد زمینی آسمانی شده و انسان خاکی افلاکی می‌شود.

استاد برجسته اخلاق و شاگرد برجسته علامه حسن‌زاده آملی، متذکر شد: انسان باید در مسیر الهی ثابت‌قدم باشد و الگوی مناسبی را انتخاب کند البته چه الگویی برجسته‌تر و بهتر از علامه حسن‌زاده آملی در این دنیا که خود از عالمای وارسته و ریانی بوده است.

وی گفت: عالم فراوانی در اطراف خود داریم ولی عالم ربانی چیز دیگری است زیرا عالم ربانی کسی است علم او توانسته آن فرد را به خدا برساند./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.