با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

آیت‌الله حسن‌زاده آملی «عارف واصل» و «عالم کامل» بودند

یکی از شاگردان علامه حسن‌زاده آملی گفت: علامه حسن زاده آملی عارف واصل، کامل و مکمل بوده و ارتحال این چهره برجسته و بزرگ جهان اسلام را داغدار کرده است.

منتشر شده

در

حجت‌الاسلام سید علی حسینی در آئین بزرگداشت ارتحال علامه ذوفنون آیت‌الله حسن‌زاده آملی در مجموعه فرهنگی و مذهبی مسجد ابوالفضل(ع) فجر ۳۲، اظهار کرد: جهان اسلام عالم وارسته و بزرگی را از دست داد که علامه ذوفنون، فقیه انقلابی و عارف، سالک توحیدی بوده است.

وی با بیان خاطرات زیبا از درس و بحث در کلاس ارزشمند علامه حسن‌زاده آملی، افزود: معظم‌له عارف واصل، کامل و مکمل بوده است و ارتحال این چهره برجسته و بزرگ جهان اسلام را داغدار کرده است.

شاگرد علامه حسن‌زاده آملی با اشاره به اینکه همیشه و همه جا علم، دانش و پژوهش مورد تکریم و قدردانی است، تصریح کرد: تکریم علما و بزرگانی همانند علامه حسن‌زاده آملی دارای دو بعد عمیق است زیرا ارتباط برقرار کردن با اولیا، انبیا، قران و ائمه اطهار باعث شد تا زندگی دنیوی آن حضرت رنگ و بوی زیبای خدایی بگیرد.

حسینی با اشاره به اینکه خداوند پس از ارتکاب گناه به انسان‌ها فرصت جبران و توبه داده است، یادآور شد: توبه برای عده‌ای از افراد باعث می‌شود تا از مسیر انحراف به راه مستقیم برگردند و برای عده‌ای که در صراط مستقیم هستند زمینه‌ساز سرعت گرفتن زیاد و سبقت می‌شود.

وی با اعلام اینکه علامه حسن‎زاده آملی با بندگی خالصانه و مخلصانه خداوند توانست فاصله‌ای زیاد بین خود و دیگران ایجاد کند و این مهم باعث شد تا ساده‌زیستی، مردمی بودن و سادگی در معظم‌له موج بزند، یادآور شد: آن عالم فرزانه و وارسته در چشمه جوشان و زلال اهل بیت، قرآن و دین جان خود را سیراب کرده است و تمام زندگی‌شان سراسر قرآنی و دینی بود.

این شاگرد علامه حسن‌زاده آملی با اشاره به اینکه پس از انتشار خبر ارتحال عالم وارسته نه تنها قلب میلیون‌ها ایرانی بلکه بسیاری از مسلمانان خارج کشور داغدار و عزادار شدند، بیان کرد: آیت‌الله حسن حسن‌زاده آملی به طلعت حقیقت قرآن و وجود قرانی می‌بالید هرچند ما در دنیا عالمان و بزرگان دینی داریم که با پیامبر شریک هستند و پا به پای پیامبر در مسیر هدایت دینی قدم برمی‌دارند بنابراین می‌توان از علامه حسن‌زاده آملی در این بین نام برد.

وی با تأکید بر اینکه هر دولت، وزارتخانه و جمع دارای سخنگو است و تعبیر حضرت علامه حسن‌زاده آملی این بود که سخنگوی دین خدا روحانیت شیعه است، تصریح کرد: باید با قرار گرفتن در مکتب علمای دین خودمان را نجات دهیم.

حسینی با اشاره به اینکه خداوند در طول زندگی سرمایه‌های زیادی به ما داده است و بزرگترین سرمایه قرآن کریم است، متذکر شد: باید در طول زندگی تقویم‌مان قرآن کریم باشد.
وی با اشاره به اینکه یاد خداوند همیشه نجات‌بخش است و انسان را از گمراهی و بی‌راه می‌رهاند، در توصیه به مادران جامعه گفت: مادران نقش بزرگی در خانواده دارند و با یاد خدا به نوزادان شیر دهند و با نام و یاد خدا برای خانواده غذای جسمی و روحانی تهیه کنند.

یکی از شاگردان علامه ذوفنون، با اعلام اینکه باید در خود جستجو کنیم و بفهمیم که در طول زندگی دنیا چند انسان شایسته را در طول عمر به جامعه تحویل دادیم، بیان کرد: سرمایه هر پدر و مادر فرزندان شایسته و نسل ارزشمند هستند و باید برای تربیت نسل ارزشی دینی، علمی و مذهبی تمام توان خود را به کار ببندیم./ خبر از قربانعلی مسافر

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.