با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

اجرای حضوری نخستین جشنواره نوجوان مازنی آغاز شد

منتشر شده

در

اجرای حضوری نخستین جشنواره نوجوان مازنی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با حضور برترین های این بخش آغاز شد.

مهیار کمانگری، مدیر اجرایی  نخستین جشنواره نوجوان مازنی در حاشیه داوری بخش مجری گری این جشنواره با اشاره به ارتقای کیفی آثار ارسالی به این جشنواره گفت: در مجموع حدود ۲ هزار دانش آموز در این جشنواره شرکت کردند، که در بخش شعر و دکلمه ۵۴۱ اثر، در نقالی، قصه گویی و خاطره گویی ۲۳۰ اثر، در مجریگری ۱۰۹ اثر و در سرود گروهی ۵۷ اثر  و در بخش آزاد 163 اثر ارسال شد.

وی با بیان اینکه امروز فرهنگ زبان مازندرانی بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت است، عنوان کرد: هنرمندان بهترین بستر برای تعالی فرهنگ هستند، آنچه در این برنامه اجرا می شود ریشه در فرهنگ تاریخ و مناسبت های مذهبی ما دارد که متاسفانه نسل نوجوان ما از آن فاصله گرفته بود.

مدیر اجرایی جشنواره نوجوان مازنی ادامه داد: این چنین برنامه هایی نشان داد که میتوان علاقه و کنجکاوی در این نسل ایجاد کرد و باهنر نسل نوجوان راهم به سمت فرهنگ و زبان مازندرانی که ریشه و هویت ماست، سوق داد.

وی از اهداف این برنامه خاطرنشان کرد: قرار گرفتن فرهنگ و زبان مازندرانی در سبک زندگی مردم که این روزها به دست فراموشی سپرده شده است، اصلی ترین اولویت این برنامه بوده است.

کمانگری حمایت از هنرمندان را حمایت از تمامی داشته های فرهنگ و هویت مان خواند و اظهار کرد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با برگزاری این جشنواره که نخستین بار در این استان برگزار شده است در کنار اینکه استعدادهای زیادی کشف خواهد شد، فرهنگ و زبان مازنی در نسل نوجوان ترویج   داده خواهد شد، برخی از افراد شرکت کننده این جشنواره عنوان کرده بودند که برای اولین بار در حوزه شعر یا نقالی به زبان مازنی اجرا می کنند و این نشانه امید بخشی برای ما بوده است.

وی تصریح کرد: در بخش اجرا 109 اثر  ارسال کردند که از این تعداد سی و دو اثر به مرحله دوم داوری انتخاب شدند و در دو روز داوری حضوری توسط داوران؛ داوود فلاح، مجری و گوینده صداو سیما، امدادی مجری و بازیگر تئاتر، فاطمه شفیع زاده مجری در اداره ارشاد اسلامی آمل برگزار شد .

کمانگری در پایان با تشکر از مدیرکل ارشاد اسلامی مازندران و اموزش و پرورش استان، بیان کرد: اختتامیه این جشنواره 7 اردیبهشت در محموداباد خواهد بود.

 

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.