با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

اضافه شدن شهرهای قرمز کرونایی مازندران/چرا مازندران در پیک سوم قرار گرفت؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: براساس اعلام ستاد مبارزه با کرونای استان شهرهای ساری، آمل، رامسر و گلوگاه در وضعیت قرمز و شهرهای فریدونکنار، نکا، بابل و قائم‌شهر در آستانه وضعیت قرمز شدن قرار دارند.

منتشر شده

در

ویروس کرونا در استان مازندران نیز همانند سایر استان‌های کشور درحالی از همان روزهای ابتدایی اسفند ماه سال گذشته مهمان استان شد که این استان حکایت متفاوتی با سایر استان‌ها دارد و آن اینکه سیر و سفرها تاثیر مهمی در افزایش مبتلایان و بستری‌شدگان دارد.

یادآوری اسفند ماه سال گذشته و اینکه بسیاری از مردم با توجه به وضعیت قرمز کرونایی در استان خود کوله‌بار سفر خود را بستند و راهی شمال شدند نمک بر زخم‌مان می‌پاشد اما در باید بگوییم سیر و سفرها در ایام تعطیلات و اعیاد تکرار و تکرار شد و همین موضوع موجب ابتلای بسیاری از افراد بومی به این ویروس شد.

 

پاییز با همه دردسرها و نگرانی‌های کرونایی در استان مازندران آغاز شد و سرمای هوا و در کنار آن برپا بودن دورهمی‌ها نگرانی‌ها را بیشتر کرد به‌طوری‌که از روزهای پایانی آبان ماه شاهد اوج‌گیری ویروس کرونا در استان بودیم و از روزهای ابتدایی آذر ماه تداوم این وضعیت نگرانی‌ها را بیشتر کرد.

بیش از ۴۰ روز از اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان می‌گذرد درحالی‌که برخلاف انچه تصور داشتیم شاهد روند افزایشی ویروس کرونا در استان مازندران بودیم که در این زمینه دکتر سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: موج اول بیماری در اسفند ماه و موج دوم بیماری کرونا را مرداد ماه داشتیم و موج سوم در کشور اواخر مهر ماه  بوده که در استان با مدیریت خوب، استان مازندران وارد این موج نشده است.

 

وی افزود: درواقع از اواخر مهر تا اوایل آذر ماه امسال در وضعیت باثبات و پایداری بودیم درحالی‌که در سایر استان‌های کشور با افزایش تعداد مبتلایان مواجه بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه از هفته‌های اخیر شاهد روند افزایشی تعداد بیماران در استان بودیم، تصریح کرد: البته در ارتباط با دلیل اوج‌گیری ویروس باتوجه به ویژگی‌های ویروس نمی‌توان به‌طور قطعی اظهارنظر کرد ولی می‌توان گفت مسافرت‌ها و تغییر رفتار مردم در اوج‌گیری ویروس تاثیرگذار بوده است.

این مسؤول با اشاره به اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی از شنبه ۱۳دی در استان مازندران، تصریح کرد: ادامه این محدودیت‌ها براساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا خواهد بود که ابلاغ خواهد شد.

 

موسوی یادآور شد: براساس اعلام ستاد مبارزه با کرونای استان مازندران، ساری، آمل، رامسر و گلوگاه در وضعیت قرمز و شهرهای فریدونکنار، نکا، بابل و قائم‌شهر در آستانه وضعیت قرمز شدن قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر در مازندران این است که میزان بستری بیشتر نیست بلکه استان‌های دیگر برای بار سوم پیک سنگینی را تجربه کردند ولی مازندران این پیک شدید را تاکنون نداشته است.

 

به گزارش فارس، دردسرها و اوج‌گیری و افزایش تعداد مبتلایان و همچنین تعداد بیماران بستری کرونایی در استان مازندران گرفتاری‌های مجدد به گرداب سهمگین بیماری را تشدید می‌کند که لازم است همه در این راستا همراه باشند در غیر این صورت و ساده‌انگاری بیماری برابر با احتمال بروز بحران در استان است.

تشدید نظارت‌ها در مرکز استان مازندران

همچنین حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صمت مازندران امروز درباره وضعیت اعمال محدودیت‌های کرونایی در شهرهای مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: محدودیت‌های قبلی کرونایی در استان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه چهار شهر قرمز شد و چهار شهر دیگر استان نیز در آستانه قرمز شدن قرار دارند، افزود: مرکز استان مازندران یک هفته‌ای از قرمز خارج شده که اعمال کنترل و نظارت‌ها سخت‌تر  خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، خاطرنشان کرد: لازم است مسائل بهداشتی جدی گرفته شود تا بتوانیم به ثبات و پایداری برسیم.

قوانلو یادآور شد: کمبودی در زمینه مواد ضدعفونی و همچنین تامین کالاهای اساسی در استان مازندران نداریم.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.