با ما همراه باشید

اجتماعی و انتظامی

اعزام 250 مبلغ دینی ماه رمضان در آمل/ برپایی بزرگترین سفره افطاری مازندران

منتشر شده

در

آمل نیوز- قربانعلی مسافر / رئیس اداره تبلیغات اسلامی آمل با اشاره به برگزاری بزرگترین تجمع میدانی هیأت های مذهبی و برپایی بزرگترین سفره افطاری مازندران، گفت: بیش از ۲۵۰ مبلغ دینی برای برپایی منابر ماه رمضان اعزام شدند و همچنان اعزام مبلغان دینی ادامه دارد.

حجت الاسلام سیدمجید حسینی شب‌شنبه در نخستین نشست شورای اداری این شهرستان در سال جدید، اظهار کرد: بهار طبیعت و نوروز ۱۴۰۲ امسال حال و هوای بسیار خاص دارد و از ویژگی خاص و بارز امسال تقارن آن با ماه مبارک رمضان است.

وی با اشاره به تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن، گفت: در روز طبیعت و ۱۳ بدر امسال شاهد تجربه جدیدی بودیم که حضور پرشور مردم یک روز طبیعت رمضانی را پشت سر گذاشتیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آمل تصریح کرد: در این جشن همگانی مردم مؤمن و متدین در کنار هم با رعایت شئونات اسلامی و حرمت ماه مبارک رمضان در پارک دهکده طلایی همراه خانواده گردهم آمدند و افطار ساده خانوادگی تناول کردند.

حسینی با اعلام اینکه در روز طبیعت شاهد اجرای یک برنامه فرهنگی و مذهبی متنوع، شاد و زیبا بودیم، بیان کرد: با استفاده از این تجربه ارزشمند، امیدواریم سال آینده ۱۳ بدر رمضانی را در همراه با برنامه های شاد و پرمخاطب در بوستان ها، جنگل ها، پارک ها، اماکن و فضاهای عمومی و پارک جنگلی برگزار کنیم تا گردهمایی مؤمنانه ای در جشن طبیعت و بهار رمضان رقم بخورد.

وی یادآور شد: این همایش بزرگ با حضور خانواده مؤمنان و روزه داران باعث ایجاد یک امنیت عمومی می شود.

حسینی با اشاره به برگزاری بزرگترین جشن ولادت کریم اهل بیت در میدان مرکزی شهرستان آمل، گفت: بزرگترین تجمع میدانی هیأت های مذهبی و برپایی بزرگترین سفر افطار با عنوان همایش حسنیون همزمان با روز ولادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد که بیش از ۲ هزار نفر از سفره کریمانه دومین امام معصومان بهره بردند.

وی با اشاره به اینکه امروزه دغدغه جدی مسؤولان فرهنگی مسئله قدیر باشد، یادآور شد: برگزاری همایش عمومی و جشن شادی در فضای آزاد با حضور مؤمنان و خانواده های آنها باعث ایجاد امنیت سازی فرهنگی می شود که با همکاری هیأت های مذهبی برنامه ریزی شد.

حسینی با اشاره به نقش اساسی حضور مؤمنانه مردم در سطح شهر، در مورد برگزاری مراسم های ماه مبارک رمضان در سطح مساجد و تکایای حوزه شهری و روستایی این شهرستان، بیان کرد: بیش از ۲۵۰ مبلغ دینی برای برپایی منابر ماه رمضان از سوی سازمان تبلیغات اسلامی اعزام شدند و همچنان اعزام روحانیون و مبلغان دینی به مساجد و تکایا در این شهرستان ادامه دارد.

وی با اشاره به دستور فرماندار آمل برای حضور متعهدانه و مؤمنانه مسؤولان شهری در کنار مبلغان در مساجد، اظهار کرد: ظرفیت حل مسائل و مشکلات مختلف در مساجد توسط امامان جماعات یک ظرفیت اعتمادآفرین جدی در بین مردم است.

حسینی گفت: شنیدن دغدغه و مشکلات مردم توسط مدیران و مسؤولان در مساجد می تواند اعتمادآفرین باشد و برای رفع مشکلات و گره‌گشایی از امور عمومی تأثیر بالایی داشته باشد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.