با ما همراه باشید

دسته بندی نشده

افتتاح نخستین سرای‌محله منطقه آسیب‌پذیر امت‌آباد در آمل

نخستین سرای محله شهرستان آمل با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال از سوی شهرداری آمل و اداره کل راه و شهرسازی مازندران در منطقه کم برخوردار و آسیب‌پذیر امت‌آباد افتتاح شد.

منتشر شده

در

اولین سرای محله شهرستان آمل با حضور رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران، مدیر کل راه و شهرسازی استان، نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار ویژه، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر آمل، سرپرست شهرداری، مدیران دوایرشهرداری، مسئولین شهری و شهروندان آملی در منطقه امت آباد افتتاح شد.

آمل- قربانعلی مسافر/ نماینده مردم آمل درمجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه سرای محله گفت: اقدام شورای اسلامی شهر وشهرداری آمل در توجه به مناطق محروم ارزشمند است.

عزت ا… یوسفیان با اشاره به اهتمام اعضای شورای اسلامی وشهرداری آمل ونیز حمایت خوب اداره کل راه وشهرسازی مازندران و فرمانداری آمل در ساخت سرای محله قدردانی کرد وافزود: واقعا جای قدردانی ویژه از اقدام مهم شورای شهر وشهرداری آمل در کاهش مشکلات اجتماعی به خانوارهای ساکن در مناطق کمتربرخوردار شهری دارد.

عزت اله یوسفیان ملا با بیان اینکه واقعا درگذشته حتی تردد در منطقه امت آباد باعث شرمساری مدیران اجرایی شهرستان بوده وبه نوعی از حضور در این مناطق امتناع می کردند، افزود: در دوره مرحوم طاهرنژاد در مدیریت سازمان بهسازی ونوسازی شهرداری واهتمام شورای شهر وشهرداری، تلاش هایی خوبی برای بهبود زیرساخت ها ، تردد وایجاد خیابان، کوچه ومعابر وبهداشت عمومی منطقه شده و وضعیت فعلی درمنطقه امت آباد به توسعه و ترقی پیش می رود.

رئیس شورای اسلامی شهر آمل با بیان اینکه سرای محله امت آباد هدیه ای از سوی شورا، شهرداری و مسئولین شهری به اهالی امت آباد می باشد بیان کرد : پروژه سرای محله به عنوان محله هدف طرح توانمندسازی سکونتگاه های غیر رسمی جهت بهره مندی ساکنین این منطقه از امکانات آموزش های تخصصی و حرفه ای در زمینه های مختلف مشاوره ای، بهداشتی، هنری و … احداث گردیده است .

محمد محمدی افزود : امیدوارم افتتاح بلوار ولایت شمالی که در همین منطقه در سال های گذشته به بهره برداری رسیده و پروژه هایی مانند سرای محله موجب رونق این منطقه شود .

رئیس شورای اسلامی شهر آمل ضمن قدردانی از نماینده مجلس، معاون استاندار و فرماندار ویژه، رئیس اداره راه و شهرسازی و کلیه مسئولینی که کمک کردند تا این پروژه فرهنگی اتفاق بیفتد گفت : محله امت آباد از مکان هایی است که آسیب های اجتماعی در آن وجود دارد و ایمان داشته باشید سال های آینده با وجود چنین فضایی، بسیاری از کسانی که امروز در این مکان آموزش می بییند به عنوان اساتیدی در عرصه فرهنگ، آموزش دهنده خواهند بود .

وی تصریح کرد : در سال های اخیر با اجرای خیلی از پروژه ها، خدمات بسیار خوبی به منطقه امت آباد و مناطق دیگر که آسیب پذیر هستند داده شد و با این اتفاق نیکی که انجام شد قطعا ایمان دارم با آموزش هایی که فرزندان این محله می بینند آینده خوبی خواهند داشت و همه آنها الگویی برای خیابان ها و مناطق دیگر شهر خواهند شد .

معاون عمرانی استاندار: آمل در حوزه شهرسازی درمازندران موفق عمل کرد

معاون عمرانی استاندارمازندران هم دراین مراسم از اعضای شورای اسلامی شهر وشهرداری آمل با توجه به رویکردی که این دو مجموعه در حوزه بازآفرینی شهری دارند، قدردانی کرد وگفت: با ورود جدی شورای شهر وشهرداری آمل و کمک ویژه اداره کل راه وشهرسازی مازندران وفرمانداری آمل، این انتظار می رود که منطقه " امت آباد " آمل به زودی به عنوان یکی از مناطق برخوردار شهری تبدیل شود.

مهدی رازجویان افزود: مدیریت شهرداری آمل از نظرشهرسازی یکی از بهترین شهرهای استان در این حوزه بوده و در توسعه خیابانها، استاندارد شهرسازی و غیره موفق عمل کرده است.

وی یادآورشد، خوشبختانه یکپارچگی و همدلی که بین اعضای شورای اسلامی شهر وشهرداری آمل وجود دارد، اتفاق های خوبی در این شهر درگذشته انجام شده و افق این برنامه ها نیز برای آینده بسیار روشن است.

سرپرست شهرداری آمل هم به مشخصات فنی نخستین سرای محله در منطقه امت آباد اشاره کرد وگفت: این مجموعه با زیربنای 600 مترمربع در دو طبقه با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی استان بعنوان محله هدف طرح توانمندی سکونتگاه های غیر رسمی ساخته شده و هدف آن نیز ارائه آموزش های تخصصی و حرفه ای در زمینه های مختلف مشاوره ای ، بهداشتی ، هنری واجتماعی و … درمنطقه کمتربرخوردار امت آباد آمل است.

علی محمد مقدس افزود: زمین ۴۱۷ متری این پروژه توسط شهرداری آمل تملک شده است افزود: شهرداری آمل به منظور تملک، تکمیل، محوطه سازی و تجهیز این بنا 7 میلیارد ریال هزینه کرده است.

وی همچنین از پیگیری و تلاش مدام مدیرعامل و پرسنل خدوم سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری تقدیروتشکر کرد.

ادامه مطلب
برای افزودن دیدگاه کلیک کنید

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.